Na_Polnoc
Trådstartare
JAg bor i ett studentrum som en stiftelse har handom. Nu är det så att det går ett rykte om att de ska höja hyran till nyår ( vet ej med hur mycket). Anledningen till hyreshöjningen är att stiftelsen tog ett lån när de renoverade huset för några årsedan. Och vill nu höja hyran så de kan amortera lånet fortare, för att om 20 år kunna göra en ny renovering med nya lån utan att ha det gamla kvar.
Men jag undrar om de verkligen får göra så. Har nämligen hört att det måste vara en renovering, byte av tapeter eller liknande som ska föregå en hyreshöjning. Och något sådant är inte på gång. Trots att tapeterna i vissa rum (tex mitt) är väldigt slitna, med både hål och märken i.
Jag vill ha lagparagrafer och liknande som man kan sticka under näsan på styrelseledamoterna om detta är tillåtet eller inte.
Men jag undrar om de verkligen får göra så. Har nämligen hört att det måste vara en renovering, byte av tapeter eller liknande som ska föregå en hyreshöjning. Och något sådant är inte på gång. Trots att tapeterna i vissa rum (tex mitt) är väldigt slitna, med både hål och märken i.
Jag vill ha lagparagrafer och liknande som man kan sticka under näsan på styrelseledamoterna om detta är tillåtet eller inte.