Höga tarmljud!!

C

cerrox

Vad kan det bero på? Kan det vara farligt? Hästen ifråga har riktigt höga tarmljud, låter som mullrande åska, under 10 minuter kom det 4 sådana riktigt höga mullrande tarmljud!! Aldrig hört det så kraftigt och högt innan!! :crazy: Ingen feber, har aptit, dock lite slöare än vanligt.. Bör man vara orolig? Ringa veterinär? Avvakta?

Sv: Höga tarmljud!!

Det där har jag varit med om plus att huden under buken gick som i vågor. Kolik pga bandmask troligtvis.

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 316
Senast: mily
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag känner mig så otroligt korkad. Ganska maktlös och frustrerad. Kan någon ge mig hopp? Jag hämtade hem en hingst född 2020 i maj...
Svar
4
· Visningar
1 523
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 935
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka