Hög protein&fett foder?

Fredrika B

Trådstartare
Vår Golden genomgår just nu cancerbehandling för mastcelltumör grad 3. Jag har läst att det finns belägg för att en diet med mer protein och fett samt mindre kolhydrater skall vara att föredra eftersom tumörers tillväxt stimuleras av en högkolhydratkost. Vad skulle ni välja för foder till denna hund? Färskfoder, eller finns det bra torra alternativ?

Tänker spontant färskfoder. Spannmålsfritt. Ta det lite lugnt med fettet bara, en ovan hund kan bli kass i kistan. En del kan tom. drabbas av pankreatit.

Skulle utan tvekan välja färskfoder, men så har jag inte gett torrfoder på flera år heller och är allmänt negativt inställd till sådana saker ;)

Veterinärerna hade redan för 17-18 år sedan speciellt foder för hundar med tumörer. Då fanns det endast som burkmat men har senare kommit även som torrfoder. Bl a så är det mer fett i fodret, det är mycket av de speciella näringsämnen som behövs när hunden har tumör.

Vår Golden genomgår just nu cancerbehandling för mastcelltumör grad 3. Jag har läst att det finns belägg för att en diet med mer protein och fett samt mindre kolhydrater skall vara att föredra eftersom tumörers tillväxt stimuleras av en högkolhydratkost. Vad skulle ni välja för foder till denna hund? Färskfoder, eller finns det bra torra alternativ?

Onkologen på mitt arbete rekommenderar Orijen puppy till sina patienter

Liknande trådar

Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 388
Senast: calm
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 104
Senast: Araminta
·
Z
Hästvård Intressant och relevant artikel jag hittade på Fass hemsida. Artikeln i sin helhet finns på...
Svar
8
· Visningar
2 038
Senast: Zebung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka