Sv: Hövall

zilla skrev:
Vågar man låta shettisar gå på en hövall i höst /vinter.Det finns klöver i den. :confused: :D

Frusen köver är väl inte så bra för hästar... jag vetinte omd et har med samma fruktaner som bildas i gräs när det fryser och som kanvara en möjlig orsak till fång....
 
Sv: Hövall

Jag har haft mina på hövall nu, dock har jag inte släppt på dom på hela utan några meter i taget. Har de haft besvär med fång förut?
 
Sv: Hövall

Vad jag vet så har ingen av shettisarna haft fång förut.Hagen som hästarna kommer att gå i används nu av får så det kommer inte va så högt " gräs" i den.
Då kanske det inte e så farligt?Dom har ju gått i vintergräs hage förut.Och inte haft några problem.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Det börjar låta illavarslande va r jag bor med att hitta tillräckligt med hö att köpa till hösten/vintern.Funderar på att slå eget att...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: finapina
·
Hästvård Vi har en hingst som är 6 år gammal som är extremt elak mot vår valack. Av den anledningen kan dom inte gå tillsammans. Vår tanke är...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Freazer
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 680
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp