Höanalys (frågor)

Evergreen

Trådstartare
Hur gör man en sådan och hur mycket kostar det?

Jag vill ha en ordentlig foderstat till min pålls i vinter, men det knepiga är att vi just nu har eget hö, men som inte kommer räcka hela vintern (skulle tro att det kommer vara slut i November/december nångång), så vi kommer få köpa in annat hö om några månader då det är slut.
Och då får man ju ta en ny analys :crazy:

Och hur gör man om hästen till viss del står på halm (som den även äter lite av) måste man analysera(räkna in den i foderstaten) den med då?
 
Sv: Höanalys (frågor)

Jag tycker personligen att man ska räkna med halmen in foderstaten.

Förresten, har ni kollat att det finns hö att köpa!?! Tänk på att det är brist på många ställen i år.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 589
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 733
Senast: Gunnar
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
2 248
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp