Hö och havre

Beror på höt men många gånger räcker det och ev lite mineraler. I många fall räcker det med bara hö.
 
Ett kallblod (typ Nordsvensk, Tinker, Halfinger o.s.v.) borde väl klara sig med hö och havre?
 
Beror som sagt på höt. Analysera det så är det lätt att räkna på. Kallblod generellt sett klarar sig oftare på bara hö än tex ett fullblod. Det beror ju på hur mecket den arbetar också förstås.
 
Ja, men om man har en häst som rider och kör väldigt mycket. Går det ändå inte att klara sig på hö å havre då?
 
Som sagt, allt beror på vad ditt hö innehåller....oavsett om du har en shettis, kallblod eller fullblod. Sen har de ju olika behov men det är ju en annan sak
 

Liknande trådar

Hästvård Igår skrev stallägarna att min häst låg ner i hagen, hon hade gått ifrån sitt hö. Stallägaren gick ut och reste henne upp då smaskade...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 974
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Tänka på som nybliven kattägare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Träna bommar
  • Blöta BoT-stallpaddar?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp