hö analys

nanni

Trådstartare
Ska göra en hö analys i stallet. vilka/vilket företag rekomenderar du och varför ?

MVH Anna
 
Sv: hö analys

Vet du vad deras analyser kostar? de har ingen prislista på nätet såvitt jag kan hitta?
 
Sv: hö analys

Fick pris från Hjortens Lab: 395 kr inkl mineralanalys.

Analycen vet jag tar mer, men vi har annat än listpris, tidigare har AnalyCen haft sin prislista på nätet.
 
Sv: hö analys

Hjortens lab tar 495 med moms, inte 395:-
Analycen tar runt 600 :- med moms.
Alla företag som gör analyser kan säkert sina jobb lika bra tor jag.
 
Sv: hö analys

jag mailade till Hjortens och bad om pris på dels komplett analys, dels på enbart protein/energi (ska bara fodra med höt i 2 månader kanske, så det känns överkurs att ta en komplett analys, eftersom jag antagligen kommer att köpa ett fjolårssilage som har bra värden och använda det till allra största delen i foderstaten)
 
Sv: hö analys

Någon som vet om Hjortens lab:s analyssvar anger Smältbart Råprotein eller bara råprotein?
På deras följesedel står det nämligen: "Ts, energi, råprotein, kalcium, fosfor, magnesium, kalium"

Mvh Tillis
 
Sv: hö analys

www.hjortenslab.se

Är det någon som vet hur hjortens lab vill ha höet dom ska analysera. Ska man klippa ner det? Till vilken strl? Hur mkt vill dom ha?
Kan ej hitta den infon på deras hemsida...
 
Sv: hö analys

Jag klippte inte ner mitt o jag betalade samma pris ändå. De vill ha ca 4-5 liter.
 
Sv: hö analys

Jag mailade dem igår och fick då info om hur de ville att proverna skulle tas. Enligt denna info ville de ha höet nedklippt och sammanlagt ca 1 liter.

Mvh Tillis
 
Sv: hö analys

Tack. Har osså mailat igår, men ej fått något svar. Skickar dom ett par liter för säkerhetsskull då och nedklippt.

Någon som vet hur snabbt man får svar från dom?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
614
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Igår skrev stallägarna att min häst låg ner i hagen, hon hade gått ifrån sitt hö. Stallägaren gick ut och reste henne upp då smaskade...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 502
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp