M

MIRABELLE

HeJ

Vad gör man om en häst springer lite fort på hoppnings banorna :confused:

Ibland så rusar hon mot indret :D och hoppar antingen nära eller långtifrån.(men hon klarar de ändå) bara de att jag vill inte att det ska kännas som jag ska ramla av helatiden.

men hon vill hoppa det märker man.

hon är en D-ponny så hon är lite stark för en 11 åring som mig...

PS det är inte alltid hon gör det men oftast DS.

Tacksam för svar (hjälp) :cry:.

//MIRABELLE :banana: :banana: :banana:

Jag tycker nog att du ska jobba mycket med markarbete för att få henne att lyssna bättre på dig. Så att hon tar dina hjälper även vid hoppning.
Träna mycket övergångar och halter, kanske även ryggning. Så att hon lär sig lyssna på dig. Rid mycket över bommar i trav och galopp och träna på att få henne att lyssna ordentligt innan bommarna.
En övning jag gör med mina elever och deras starka och glada ;) ponnyer är att de ska hoppa ett hinder och sedan göra halt efteråt (krymp avståndet med tiden), och sen vänder man på det. Kommer i galopp mot hindret och gör halt ett par meter innan (krymp avståndet med tiden) för att sedan komma mot hindret i galopp igen. Det är en bra övning i alla fall!!

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 100
Senast: Strandad
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 971
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama