HJÄLP! min katt har fått sköljmedel i ögat!

Jettan

Trådstartare
Ja... jag har världens stolligaste katt... hon är med mig överallt och nu var hon med och skulle titta när jag skulle tvätta. Hon satt rakt under tvättmaskinen och naturligtvis spiller jag sköljmedel och det hamnar i ÖGAT (!) på katten!!!

Hon springer i väg, men jag får tag på henne och droppar vanligt vatten i ögat för att skölja... låter henne vara en stund, men jag är orolig kollar igen, kan då se lite sköljmedel i ögonkanten, så jag försöker pilla ut det försiktigt med fingret, sedan mera vatten...

På flaskan står det bara att man ska skölja med vatten... Är det mycket farligt??? katten verkar ok nu, tittar normalt och är pigg och glad.

I morgon kommer jag nog vara borta större delen av dagen (funderar dock på att skippa en lektion för att kunna komma hem och se till henne en stund)
Hur orolig bör jag vara????

Sv: HJÄLP! min katt har fått sköljmedel i ögat!

ring veterinär och fråga är mitt råd.

Dom vet mycket mer än vad människor på buke vet, finns journummer om man googlar lite.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 692
Senast: mackan
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: mackan
·
Katthälsa Min treåriga älskling Lotus har sedan 18 dagar tillbaka inte varit sig själv. Vi har varit till Djursjukhuset två gånger och samtalat...
Svar
9
· Visningar
3 251
Senast: Marty
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 587
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama