Hjälp mig ;)

R

raspberry

Tycker ni att det är fel att byta namn på en häst som man ska köpa ? :angel: jag ska köpa en ny häst men det har så himla fult namn :crazy: är det OK att byta ?

Sv: Hjälp mig ;)

Hej.

Det är väl klart att du kan kalla hästen något annat om du hellre vill det, men jag har för mig att med de nya passen kan man inte byta namn på hästarna.

Är det en äldre häst kanske den lyssnar på sitt namn och det kan vara svårt att få den att förstå att den heter nåt annat.

Malin

tjohoo!!:)

Det är klart att du kan byta namn! men det är somsagt det här med passen..
Men man kanske kan kalla den något annat?:smirk:
Men vad heter den? (nyfiken...:o ) för då kanske du kan hitta på en snyggt smeknamn till den?

Flera av mina hästar har haft konstiga namn, men jag har aldrig haft en tanke på att byta, tycker inte man ska göra det o dessutom brukar man märka att hästen faktiskt passar i sitt namn ;)

Hästar har ju ofta ett officiellt namn och ett vardagsnamn. Många hästar byter namn genom livet, men det tar kanske tid innan den börjar lystra till sitt nya namn.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 394
Senast: Roheryn
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 038
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama