Hjälp mig tack!

W

Whatahotgirl

Hej alla!
I förrgår blev min häst plötsligt halt. Vi skulle ut och rida när han helt plötsligt började att halta jättemycket på vänsterbakben. Vi kylde benet och sen fick han gå in. Nästa dag n'är vi kollade på honom så är han jättestel i baken och "bowlar" lixom in sitt vänster bakben när han går. När man travar upp honom är han jättehalt men i skritten bara "stel".
VAD ska vi göra? Ringa veterinär eller avvakta?
Hästen går barfota och nu har v lindat honom under natten samt gått promenad och masserat rumpan med värmande liniment.

SNälla hjälp mig :cry:

:bow: :bow:
 
Sv: Hjälp mig tack!

ring veterinären.
det kanske bra är en stukning eller en vrickning.
men ring veterinären så kan få ge behandling så går det fortast över.
 
Sv: Hjälp mig tack!

jag ger samma tips som ovanstående... ring vetrinären.. dom vet endå bäst
 
Sv: Hjälp mig tack!

hände en bekants häst i sommras, helt fräch på morgonen ut till hagen.
senare på dagen när dom skulle rida lite grann, känndes hästen "konstig" i gången, och definitivt halt i traven.

han "bowlade" lite i kotan bak, men även lite med benet. vet. konstaterade att den va bruten.
(förmodligen hittat på något i hagen) så ring vet. med en gång, bättre en gång för mycket även om det inte är något allvarligt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 327
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 968
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej.. min foderhäst fick för ett par månader sen problem med sitt bakben, det började med mugg och när vi fått bort det mesta så blev...
2
Svar
26
· Visningar
3 473
Senast: Babybluiee
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 582
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp