Hjälp mig spåna!

Jamtland

Trådstartare
Har ett shettissto på fyra år. Hon har problem i bakdelen, förmodligen i patellaleden (lite svårt att avgöra). När hon går så "knixar" bakbenen till för henne, ungefär som om dom är på väg att vika sig. Blir tydligare när hon är trött eller har gått hårt. Veterinären hittar inget fel, equiterapeuten säger att hon har spänningar runt leden som gör att det blir så här.

Har försökt en hel del saker, men inget som håller i längden och nu behöver jag nya infallsvinklar. Så snälla ni, överös mig med förslag!

Jenny

Sv: Hjälp mig spåna!

Håll upp hennes huvud högt och be henne rygga. Flytta henne rakt åt sidan (tvär skänkelvikning). Vänd henne åt båda hållen på små volter. Klarar hon detta eller snubblar hon på sig själv? Om det inte går kanske du ska misstänka nervpåverkan.

Sv: Hjälp mig spåna!

Loviika skrev:
Håll upp hennes huvud högt och be henne rygga. Flytta henne rakt åt sidan (tvär skänkelvikning). Vänd henne åt båda hållen på små volter. Klarar hon detta eller snubblar hon på sig själv? Om det inte går kanske du ska misstänka nervpåverkan.

Med en förbryllad blick från lilla damen gjorde jag "testerna" och hon har inget problem med någon av dem. Inga problem alls.

Jenny

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 790
Senast: pews1972
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 446
Senast: mackan
·
Hästvård Tappar snart hoppet helt och hållet och just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre. Min häst (en 5årig korsning, överväxt...
2
Svar
23
· Visningar
3 682
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 631
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka