Hjälp mig! Min katt ska föda :O

F

Fillefjoonkan

hejsan allihopa!
jag skulle behöva lite hjälp!
Nu har min katt varit "gravid" i 63 dar och hon ligger aldrig på magen,
det rör sig sjukt mycket där inne och hon skriker efter mig hela tiden!
är det "dags" då?
Jag la henne precis i hennes "låda" hon haft i säkert 3 veckor för hon orkade inte gå(?) och hon orkar knappt röra sig.
Är nybörjare, hjälp uppskattas och väldigt snabbt tack!
:banana:

Sv: Hjälp mig! Min katt ska föda :O

Ja du, hon kommer nog sköta det mesta själv. De brukar göra det. Från och med idag får du vaka över henne så att du inte missar förlossningen. Det innebär smyga upp några gånger mitt i natten och se om det händer något.

En god indikation på att kattungarna verkligen är på väg är att magen sjunker ner. Istället för att puta ut åt sidorna börjar den hänga ner och man kan uppleva att katten har blivit smalare. Kattungarna radar nu upp sig i livmoderhornen och förbereder sig på utfärd. De är oftast inte så livliga efter att de har radat upp sig så oroa dig inte om de blir lugnare där inne.

Ha nummer till en jourveterinär framme. Ett torrt ombyte till bolådan är bra att ha framme så att du kan byta när alla ungarna är ute. En kokad sax (om du behöver avnavla) och en frottehandduk att torka kattungarna med (om det behövs) kan också bara bra att ha. Annars brukar de sköta sig bra själva bara man är med och håller handen.;)

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 284
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
3 876
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur