Hjälp mig med min gjord!!

N

Natalyah

Hej!
Jag har just köpt en nu westernsadel! och jag vet inte hur jag ska dra gjorden!
Nu tänker ni väll att vilken korkskalle som har en sadel som hon ej kan dra gjorden på!
men på den sadeln jag ridit i tidigare hade lika som på engelska sadlar!
Den jag har nu har ju ett långt tie strap..,jag brukar dra den igenom gjorden och "haken" i sadeln några gånger innan jag fäster i hålen det funkar ju men jag undrar om de finns ett effektivare sätt!!
Kram / Carro och Natalyah!

Man kan ju göra en "slipsknut" istället. Det gör jag och jag tycker det funkar bra. Då är man inte beroende av hål och kan dra åt gjorden exakt så mycket man tycker behövs.

Hej! tack för tipset men jag hittade det ingenstans på den sidan!
Har du hittat hur man gör en slipsknut där ??

Jag kollade oxå men hittade ingenstans.

Försökte skriva en förklaring här men jag fastnade halvvägs. Har du tid att vänta till i em så kan jag ta bilder på min slipsknut och maila till dig.

Jag tycker inte om det där med slipsknutar då dom lätt går upp lite.. Och om man rider på kossor till exempel så är det livsfarligt att inte gjorden e ordentligt åt dragen... Jag drar den ett par varv runt och spänner åt och om man nu inte vill dra flera varv kan man klippa lädret så det blir lagom!!

Liknande trådar

Utrustning Hej Detta med sadlar är ju en djungel. Behöver lite tips, ska ev ta ut en sadelutprovare framöver för jag har köpt en antiglid pad och...
Svar
1
· Visningar
587
Senast: Yrja
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 500
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 074
Senast: lillamy73
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka