Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer innebära att jag i bland kanske vill ha på mig en kavaj. Jag ska erkänna att jag inte letat väldigt ambitiöst i varenda butik, men jag har scannat av lite och tycker mig se att den typ av kavaj jag vill ha, inte verkar vara så trendig. Det är mest oversize, eller väldigt korta, eller dubbelknäppta kavajer i butikerna. Eller öppna, som inte alls går att knäppa, och med ärmar som är sydda för att se "uppkavlade" ut. Det är säkert snyggt och trendigt, men det är inte vad jag söker.
Jag vill ha en "helt vanlig" kavaj, figursydd och lagom lång, med långa ärmar och enkel knäppning. Gärna lite stretch i tyget, och inte för tjock, och så behöver den sitta bra på på typisk timglasfigur (ofta blir kavajer t. ex. för stora i midjan, eller för smala över axlarna) och finnas i andra färger än svart. Finns den i "roliga" färger som t. ex. röd, rosa, ljusare blå etc. är det en absolut bonus, men finns den bara i mörkblått så nöjer jag mig med det. Kostar den under/runt ca 1000 kr så är det ett stort plus.
Finns här några som har koll på om det jag söker går att finna någonstans?
Jag vill ha en "helt vanlig" kavaj, figursydd och lagom lång, med långa ärmar och enkel knäppning. Gärna lite stretch i tyget, och inte för tjock, och så behöver den sitta bra på på typisk timglasfigur (ofta blir kavajer t. ex. för stora i midjan, eller för smala över axlarna) och finnas i andra färger än svart. Finns den i "roliga" färger som t. ex. röd, rosa, ljusare blå etc. är det en absolut bonus, men finns den bara i mörkblått så nöjer jag mig med det. Kostar den under/runt ca 1000 kr så är det ett stort plus.
Finns här några som har koll på om det jag söker går att finna någonstans?