Prosit
Trådstartare
Vi har en servis som vi försöker få värderad.... i morgon kommer nämligen en auktionsfirma och ska se över grejerna i svärmors dödsbo, för att se om det är något som kan säljas. Det enda som vi ser KAN ha ett värde är den här servisen. En komplett matservis från Rosenthal i Tyskland. Den inhandlades på 60-talet när svärfar och svärmor gift sig. Den var dyr då, och nu vill vi få ett litet hum om värdet idag. Vi vet inte vad serien heter, vilket försvårar avsevärt vid telefonkontakt med värderingsmän... vi ska troligtvis åka ner med en av assietterna till Cervera eller liknande, o se om de känner igen den.
Är det nån här som är kunnig på sånt?
Visar lite bilder:
Här ser man dekoren, guldkanten och trycket på undersidan.
Servisen består av fat och assietter (12 ex av alla ), uppläggningsfat, soppterrin, såssnipa och ett par skålar. Alla är hela o fina, och det är nog inte ens använt en enda gång..... En sån servis som stått i ett skåp i alla år.
Nån som vågar sig på en gissning??
Jag har googlat, men det är jättesvårt att hitta nåt så länge man inte vet vad serien heter. Rosenthal finns det ju en hel del på nätet, men jag har inte hittat med det här mönstret.
Hjälp!?
Är det nån här som är kunnig på sånt?
Visar lite bilder:
Här ser man dekoren, guldkanten och trycket på undersidan.
Servisen består av fat och assietter (12 ex av alla ), uppläggningsfat, soppterrin, såssnipa och ett par skålar. Alla är hela o fina, och det är nog inte ens använt en enda gång..... En sån servis som stått i ett skåp i alla år.
Nån som vågar sig på en gissning??
Jag har googlat, men det är jättesvårt att hitta nåt så länge man inte vet vad serien heter. Rosenthal finns det ju en hel del på nätet, men jag har inte hittat med det här mönstret.
Hjälp!?