Buck
Trådstartare
bates sadeln är för svängd nu, vill ta ut en sadelutprovare men då de flesta häromkring är ganska låsta till sina egna märken så vill jag först ha lite tips på vad som finns först.
korta ortspetsar, vida bomvidder, spikrak bom, lätt takformad, bred kanal.
smal midja, flat sits, framåt skurna kåpor.
och bör finnas begagnade för runt 5-7000kr (jag vet att det är en knapp budget men är allt jag kan skrapa ihop.)
sadeln jag har haft fram tills nu är en bates momentum, har nog alltid varit lite för svängd men den har legat tillräckligt bra fram tills nu.
enda sadeln som inte glappat på henne är tekna s line dressyr.
hade man haft råd så vore drömmen att ha en sadel som är som momentumen i sitsen. med lite mer framåt skuren kåpa, långa stroppar och med en måttad bom efter hästen . men får nöja mej med en sadel som åtminstone passar hästen (och sälja den enda som riktigt passat mig ).
är det någon som har en liten hum om ett sadelmärke som kan tänkas passa?
korta ortspetsar, vida bomvidder, spikrak bom, lätt takformad, bred kanal.
smal midja, flat sits, framåt skurna kåpor.
och bör finnas begagnade för runt 5-7000kr (jag vet att det är en knapp budget men är allt jag kan skrapa ihop.)
sadeln jag har haft fram tills nu är en bates momentum, har nog alltid varit lite för svängd men den har legat tillräckligt bra fram tills nu.
enda sadeln som inte glappat på henne är tekna s line dressyr.
hade man haft råd så vore drömmen att ha en sadel som är som momentumen i sitsen. med lite mer framåt skuren kåpa, långa stroppar och med en måttad bom efter hästen . men får nöja mej med en sadel som åtminstone passar hästen (och sälja den enda som riktigt passat mig ).
är det någon som har en liten hum om ett sadelmärke som kan tänkas passa?