Jag ska på bröllop på sydligare breddgrader i mitten av juli och har börjat fundera på klädsel. Jag snubblade över den här klänningen på Vero Moda häromveckan och gillar både färgen, modellen samt det faktum att den är gjord av 55% linne (resten viskos) vilket bör innebära att den är ganska sval och skön. Bakifrån är den ganska öppen och de tunna axelbanden går i kors över ryggen. Jag funderar dock på om den är tillräckligt "fin" för att ha på ett traditionellt bröllop där de flesta lär vara rejält uppklädda? Försök att tänka bort hur skrynklig den är, samt det faktum att jag står i bara strumplästen på bilden.
Min man kommer att ha kilt med allt vad det innebär, vilket ju är väldigt uppklätt. Jag tänker mig att jag ska få håret professionellt uppsatt eftersom jag har väldigt långt hår och är usel på att sätta upp det snyggt själv men vill ha det ur vägen eftersom det lär vara väldigt varmt. Med håruppsättning + ett par finare sandaletter med klack + smink kanske den kan funka? Vad tror ni? Jag har öppet köp på den i ytterligare tre veckor, så det finns tid att ombestämma sig
Min man kommer att ha kilt med allt vad det innebär, vilket ju är väldigt uppklätt. Jag tänker mig att jag ska få håret professionellt uppsatt eftersom jag har väldigt långt hår och är usel på att sätta upp det snyggt själv men vill ha det ur vägen eftersom det lär vara väldigt varmt. Med håruppsättning + ett par finare sandaletter med klack + smink kanske den kan funka? Vad tror ni? Jag har öppet köp på den i ytterligare tre veckor, så det finns tid att ombestämma sig