Hjälp!!! Kisse dräktig trots piller....!

Wild Rein

Trådstartare
Nu vet jag varken ut eller in....jag väntar på löp på en av mina katter, en Birma som ska paras då....nu verkar dock någon annan av mina katter ha blivit parad...:grin:

Men nu för ett par dagar sedan blev jag fundersam, vi har en huskatt som går på p-piller...skulle steriliseras nu i Mars...men nu verkar hon dräktig :crazy:

Hon är en spinkis (Devon Rex som mamma)...och jag kan nästan garantera att hon har ungar i magen, den har snabbt blivit rund och rosa tuttar....:crazy:

Nu har jag ju ingen aning om när hon i så fall ska få ungar, dessutom funderar jag på om p-pillerna kan ha skadat ev. ungar???

Skit, jag är inte glad över detta!!!

Sv: Hjälp!!! Kisse dräktig trots piller....!

P-pillren kan skada ungarna.

Jag har sjælv fått ett par missbildade ungar pga jag har
råkat ge p-piller till katt som nyss blivit dræktig.
Men i samma kullar fanns friska ungar också.
Det går att kastrera dræktig honkatt så skulle det ændå gøras så ær det lika bra att du bokar tid nu på direkten!

Åh, nej....det var det jag var rädd för...:(

Så man kan kastrera fastän det ser ut som det har gått långt i dräktigheten??

Hur långt in i dräktigheten man kan kastrera och ta bort fostren beror mest på veterinären. En del vill inte göra det efter tex. 4 veckor.

...och jag har ju ingen aning om när hon blev dräktig??? Hon har ju dessutom inte visat några tecken på löp då hon gått på p-piller....

Det kan veterinär avgöra med ultraljud skulle jag tro. Ta bort pillrena oavsett så dom inte gör skada nu. Beställ tid hos vet, h*n kan känna om det finns foster och om det gör det gå vidare för att avgöra ålder. Eller kastrera direkt.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejhej! Det här är första gången vi ska få en kull kattungar och jag är verkligen ett nervvrak nu det börjar dra ihop sig. Det kändes...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Jag har en hona (Birma)här hemma som är parad för ca 5 veckor sen. Hon visar alla dom vanliga tecken på att vara dräktig. Hon har fått...
Svar
6
· Visningar
8 053
Senast: bengeten
·
Övr. Katt I vintras kom det en typ sommarkälling till vårt stall, helt utmärglad och raggig. Hon var superkelen och stannade några veckor/månader...
2
Svar
30
· Visningar
5 948
Senast: NiAl
·
M
Katthälsa Jag har en udnerbar siames hane som heter Arthur, och han är bara totalt underbar coh trygg etc. men vi var på semester en vecka en...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama