Hjälp!!! kattkiss på läderväska :(

B

Balance

Nu är katthelvetet jävligt billig!!! Han har kissat på min Marc Jacobs väska och jag är rasande....

Är det någon som vet hur man gör rent en läderväska från kattkiss??? :cry:

Sv: Hjälp!!! kattkiss på läderväska :(

Tyvärr tror jag det kan bli svårt att rädda väskan.Kattkisset går in i lädret och är svårt att avlägsna.

det behövs ett mindre mirakel för det....tyvärr...kattpiss sätter sig ordentligt...

Kanske går att lägga i frysen för att få bort lukten?? Spånar vilt...

Har lyckats gnugga in såpa med någorlunda lyckat resultat... har nu köpt nån mirakelspray på claes ohlsson som jag hoppas ska ordna det sista... Tur att det är tåligt skinn... :)

Piss of kan man köpa i djuraffärer och ska ta bort kisslukt. Det är någon sorts basisk grej som gör det.

Dessvärre absorberar läder väldigt snabbt vätska.:crazy:
Tror den inte går att rädda,, Den kommer nog alltid lukta mer eller mindre..:(

Går aldrig att få bort kattpiss från läder..

Vi hade en katt som kissade inne som kissade på skor o så, vi kunde inte ha kvar henne.. vi gjorde allt i vår makt för att hon inte skulle kissa utanför lådan ändå satte hon sig alltid i ikeapåsar med ren tvätt, skor väskor kuddar, you name it, så himla vidrigt.

Jag lyckades trots allt, hör och häpna. Köpte nån spray på Clas Ohlsson som verkade fungera. Sen använde jag såpa också. Lädret i väskan var rätt preparerat och "tåligt" och det vara bara undersidan som drabbades. *Lycklig* :)

-hehe- Jo tänke precis be dig använda nått preparat från ex. hästbutik.. Sadeltvål lr liknande.. Men tur att du fick bort lukten =) Tråkigt när det skall ske sånna där "olyckor" =)

Jag lyckades trots allt, hör och häpna. Köpte nån spray på Clas Ohlsson som verkade fungera. Sen använde jag såpa också. Lädret i väskan var rätt preparerat och "tåligt" och det vara bara undersidan som drabbades. *Lycklig* :)

I och med att det blir varmt och lädret värms upp så kommer det nog att dofta..

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
Svar
14
· Visningar
335
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka