HJÄLP! Hundarna ska paras men VILL INTE

Sv: HJÄLP! Hundarna ska paras men VILL INTE

Detta med blödandet är olika från tik till tik.
Min tik blöder höglöpet igenom (vilken iofs endast varar två dagar) men blodet är väldigt ljust.

Har man ingen erfaren hane, så är det blodfärg + hur mjuk tikens vulva är, som är mest säkra tecknet på höglöp.

Tikar kan även bli bra förbannade just när svällkropparna sväller vid parning...känns väl obehagligt att sitta fast.

Sv: HJÄLP! Hundarna ska paras men VILL INTE

Det löste sig alltihop. Natten till idag så parade de sig och sedan har de gjort det 3 gånger idag och igårkväll efter att vi hade separerat på dem i några timmar (lämnade våran hane hos syrran ca 2 timmar) så var de på varandra men då hade tiken fortfarande lite ont och var inte så mjuk så då ville hon inte.

Så förhoppningsvis blir det valpar nu. Man får bara hålla tummarna och hoppas helt enkelt. Resten är upp till moder natur :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 579
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
16
· Visningar
900
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka