Hjälp fort!

L

Lantlolla

Hej, alltså detta låter säkert som en självklar sak men hoppas att de finns en annan förklaring!
Öppnade just dörren för att släppa in halvårskissen, men hon låg bara på mattan ute (sover ute). tänkte inte mer på de utan lyfte upp henne för att ta in henne o leka lite. När jag sätter ner katten haltar hon ngt så hemskt på ena bakbenet, och bara lägger sig och rullar runt!
Hon försöker gå eller åla sig lite fram, benet ser helt av ut. Vi har känt på benet hon har inte ont kissungen, men hon pratar inte lika mycket som vanligt och kan inte stödja på benet!

Första tanken är självklart att katten sprungit upp till vägen för första gången i sitt liv och fått sig en kyss av en bil.
Pappas andra tanke va att hon har vattenprist, men kan de verkligen göra så hon haltar?

Alltså vi bor på landet med katter till höger o vänster, så är väl ingen större förlust men insåg precis att jag fått känslor för detta skrället!
Snälla säg att de finns andra anledningar till varför hon haltar helt plötsligt? Hon har ändå lyckats ta sig upp på altanen med tre gigantiska trappsteg om hon blivit påkörd och inne kan hon knappt gå...

Vi har sagt att hon får natten på sig så får vi se hur de verkar imorgon.. Dumma katt :cry:

Sv: Hjälp fort!

Hej, alltså detta låter säkert som en självklar sak men hoppas att de finns en annan förklaring!
Öppnade just dörren för att släppa in halvårskissen, men hon låg bara på mattan ute (sover ute). tänkte inte mer på de utan lyfte upp henne för att ta in henne o leka lite. När jag sätter ner katten haltar hon ngt så hemskt på ena bakbenet, och bara lägger sig och rullar runt!
Hon försöker gå eller åla sig lite fram, benet ser helt av ut. Vi har känt på benet hon har inte ont kissungen, men hon pratar inte lika mycket som vanligt och kan inte stödja på benet!

Första tanken är självklart att katten sprungit upp till vägen för första gången i sitt liv och fått sig en kyss av en bil.
Pappas andra tanke va att hon har vattenprist, men kan de verkligen göra så hon haltar?

Alltså vi bor på landet med katter till höger o vänster, så är väl ingen större förlust men insåg precis att jag fått känslor för detta skrället!
Snälla säg att de finns andra anledningar till varför hon haltar helt plötsligt? Hon har ändå lyckats ta sig upp på altanen med tre gigantiska trappsteg om hon blivit påkörd och inne kan hon knappt gå...

Vi har sagt att hon får natten på sig så får vi se hur de verkar imorgon.. Dumma katt :cry:

:confused::confused::confused::mad:
Himla trevlig inställning

Alltså, ja inte trevlig alls, men för oss kommer katterna och går, blir upp mot en tre år gamla. för de blir påkörda.

Nåja verkar trots allt som om hon blivit påkörd så pappa är ute nu och gör slut på de hela. nu är de slut..

jo faktiskt.
pappa berättade en liten solskens historia om en katt som blivit påkörd och fått en ordentlig smäll på ryggen och kunde inte använda bakbenen alls. Katten hade gömt sig i några dagar innan de hittade kissen. Men katten va så pigg o glad i övrigt så de lät den vara ett liten tag o se vad som hände, och kissen blev bra. Enda felet den hade va en liten krok på svansen!

nåja. kul att såna saker också kan hända = )

För helvete, såna som ni ska inte ha katt. Stackars djur. Dessutom är man skyldig att skona dem från lidande, så att gå och vänta på att en påkörd katt kanske blir bra (din sk solskenshistoria) är inte bara djurplågeri det är olagligt.

Behandlar ni alla era djur på det här sättet eller är det bara katter som är värdelöst slit och släng?

Det handlade om en katt, som bättrade sig på några dagar, hade den inte blivit bättre hade den blivit borttagen direkt, speciellt om den inte varit de minsta pigg.

Katter som finns häromkring som ingen brys sig om kommer till oss och käkar. Vilket gör att katterna måste minkas ner. Dessvärre springer många över vägen och sen springer o gömmer sig. Detta va en katt, en händelse inget som hänt sen igen iaf. Denna katten idag fick leva en halvtimme extra.

Suck nej vet du vad, kalla mig djurplågare istället. jag är glad att katterna är glada och får mat så de inte är hungriga iaf.

För helvete, såna som ni ska inte ha katt. Stackars djur. Dessutom är man skyldig att skona dem från lidande, så att gå och vänta på att en påkörd katt kanske blir bra (din sk solskenshistoria) är inte bara djurplågeri det är olagligt.

Håller med.

TS: Gör dig själv en tjänst och ändra på din inställning. Att det finns katter till höger och vänster och att antalet katter behöver minskas ner gör inte att det är mindre djurplågeri att låta en skadad katt gå utan veterinärvård. Att bara mata katterna och sedan vänta på att de ska självdö är inte heller ett varken effektivt eller humant sätt att få ner kattbeståndet.

Men herregud:eek:

Hoppas att det inte är på riktigt utan att du bara har väldigt taskig humor:crazy:

Hoppas du blir katt hos någon som dig själv i ditt nästa liv om det här är på allvar:mad:

Det handlade om en katt, som bättrade sig på några dagar, hade den inte blivit bättre hade den blivit borttagen direkt, speciellt om den inte varit de minsta pigg.
Det är fortfarande djurplågeri och olagligt att låta en katt gå skadad i flera dagar i hopp om att den ska bli bra. Man är skyldig att ge sina djur vård när de behöver det.

Kan du inte svara på min fråga?: Behandlar ni alla era djur på det här sättet eller är det bara katter som är värdelöst slit och släng?

Kastreras era katter?

Alltså, ja inte trevlig alls, men för oss kommer katterna och går, blir upp mot en tre år gamla. för de blir påkörda.

..

Ett gulligt inlägg i debatten för eller emot utekatter. Visst är det väl fint att de i genomsnitt uppnår ca en femtedel av sin naturliga livslängd.

Med tanke på hur upprörande ursprungsinlägget var borde alla avvikelser från detta snarast uppmuntras..

Men det är väl klart det var. Tre saker vet man om Miss Fideli. Hon kör buss, hon gillar katter och hon inreder alternativt.:)

Men det är väl klart det var. Tre saker vet man om Miss Fideli. Hon kör buss, hon gillar katter och hon inreder alternativt.:)

Precis.
Kanske skulle lägga till att hon är himla söt och har Bukes vackraste hår också men då börjar ju det här låta som en kärleksförklaring! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 767
Senast: Ms_Antrop
·
Övr. Katt Hej. Inte varit aktiv på flera år men nu är jag helt rådvill och behöver hjälp så vänder mig hit i hopp om hjälp. Jag har alltid haft...
Svar
13
· Visningar
1 601
Senast: ako
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 410
Senast: Ray
·
Kropp & Själ Vet att endast läkare kan hjälpa mig, och jag har en tid till ortoped om ett par veckor men jag är så himla nervös över att han ska säga...
Svar
7
· Visningar
2 826
Senast: clovergirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama