• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fall_out_girl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 692
F

fall_out_girl

Hur många gånger tycker ni att man kan rammla av med samma hjälm?
Alltså tycker ni att man ska byta efter en avrammling eller flera?
Hur länge "håller" en hjälm utan att man rammlar av med den??

Sv: Hjälm

Om du slår i hjälmen ordentligt när du ramlar av så bör du byta.

Jag menade mer om man rammlar av och inte slår i huvudet utan "bara" rammlar av utan att slå i huvudet. Man kan ju aldrig vara helt säker men om man inte slår i huvudet så mkt.

Jag skulle byta den efter att den slagit i några gånger, om det är så att den slår i ungefär så hårt som att tappa den i marken/golvet. Slår man i hårdare, så skulle jag byta den direkt.

Man bör byta direkt om man slår i huvudet.

- Zab, som rider med samma hjälm jag först fick hjärnskakning i och sedan bröt handleden i. :3
De få gånger jag rider, vill säga.

Skulle byta efter ett hårt slag, eller ett par något mildare. Har hört någonstans att man ska byta hjälmen minst var 10:e år annars, för att materialet i den blivit sprött eller mindre skyddande efter lång tid.

Någon mer som hört något om detta, hur ofta man ska byta även om man inte ramlat av med den?

- Zab, som rider med samma hjälm jag först fick hjärnskakning i och sedan bröt handleden i. :3
De få gånger jag rider, vill säga.

*harkel* själv rider jag i en hjälm jag rammlat av i 2ggr. den jag hade innan den hära rammlade jag av två ggr i och fick hjärnskakning båda gångernga + att den var begagnad:crazy::crazy:

Jag menade mer om man rammlar av och inte slår i huvudet utan "bara" rammlar av utan att slå i huvudet. Man kan ju aldrig vara helt säker men om man inte slår i huvudet så mkt.

Efter ett par gånger, men på en gång om man slår i huvudet ordentligt.

Jag ska snart köpa ny. Jag har inte trillat av med denna, men jag har tappat den ett antal gånger (på betonggolv). Så det känns som om det är dags.

jag har åkt av runt tio gånger i min nuvarande hjäm men aldrig slagt i huvudet så jag tänker inte byta. Men slår jag i skallen så byter jag direkt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Kristall10
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: aglaonema
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
359
Senast: Hedwig
·
Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka