aglaonema

Trådstartare
Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken hade ni valt att prova?
 
Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken hade ni valt att prova?

Jag har oxå storlek 58 och för mig fungerar M, L blev för stort.

Det märkliga är att en vän har oxå M och hennes är mycket skönare än min trots att det ska vara samma modell och allt.. Hennes känns mjukare, min känns lite hård eller hur jag ska förklara men den följer ju huvudet bra sas. Däremot så tycker jag den är lite tung och obekväm om jag jämför med en gammal Lamicell transformer som tyvärr inte är säker alls men så skön i jämförelse..
 
Jag har oxå storlek 58 och för mig fungerar M, L blev för stort.

Det märkliga är att en vän har oxå M och hennes är mycket skönare än min trots att det ska vara samma modell och allt.. Hennes känns mjukare, min känns lite hård eller hur jag ska förklara men den följer ju huvudet bra sas. Däremot så tycker jag den är lite tung och obekväm om jag jämför med en gammal Lamicell transformer som tyvärr inte är säker alls men så skön i jämförelse..
Jag tänkte prova skicka efter back on trackhjälmen på hööks går ju att returnera om det blir fel. Då tar jag nog M hoppas den passar min huvudform. Har också hört att hjälmarna känns lite tunga, för det priset borde dom ju kännas superbekväma kan man tycka.
 
Jag tänkte prova skicka efter back on trackhjälmen på hööks går ju att returnera om det blir fel. Då tar jag nog M hoppas den passar min huvudform. Har också hört att hjälmarna känns lite tunga, för det priset borde dom ju kännas superbekväma kan man tycka.
Jag har ganska ovalt huvud och den fungerar ok. Tror dock jag ska prova en Uvexx mips nästa gång för att se om den är mer bekväm. Blir så tydligt när jag sätter på mig Lamicellen att den är mycket skönare, är som att ha en lätt mössa på huvudet. Har den ibland bara när jag åker och tränar dressyr just för att den är så mycket skönare även om den inte alls är lika säker..

Har en back on track EQ3 lynx micromocca kanske jag ska skriva oxå för det kan ju skilja sig åt mellan modeller och tydligen mellan hjälmar oxå..
 
Jag tänkte prova skicka efter back on trackhjälmen på hööks går ju att returnera om det blir fel. Då tar jag nog M hoppas den passar min huvudform. Har också hört att hjälmarna känns lite tunga, för det priset borde dom ju kännas superbekväma kan man tycka.
BOT säljer ut en modell till bra pris på deras hemsida.
 
För mig är det ett stort problem gör den mindre blir på gränsen för liten och den större blir för stor. Jag skulle gärna ha en mellan storlek ex 56-59
 
Nu har jag i alla fall fått back on track hjälmen från hööks. Den sitter ganska bra rör sig inget alls då man skakar på huvudet. Dock har jag bandet utspänt så mycket det går och den sitter åt bra runt huvudet. Töjer dom sig något? Den spänner runt huvudet då jag biter ihop tänderna. Undrar även hur högt dom ska sitta i pannan. Min sitter 1-2 fingrar ovanför ögonbrynen och jag tycker stundtals jag ser rolig ut i den, känner inget exakt läge var den bör sitta i pannan så lite olika. Hade velat den satt lägre men vad vet jag.
 
Nu har jag i alla fall fått back on track hjälmen från hööks. Den sitter ganska bra rör sig inget alls då man skakar på huvudet. Dock har jag bandet utspänt så mycket det går och den sitter åt bra runt huvudet. Töjer dom sig något? Den spänner runt huvudet då jag biter ihop tänderna. Undrar även hur högt dom ska sitta i pannan. Min sitter 1-2 fingrar ovanför ögonbrynen och jag tycker stundtals jag ser rolig ut i den, känner inget exakt läge var den bör sitta i pannan så lite olika. Hade velat den satt lägre men vad vet jag.
Låter som att den är för liten, jag vet dock inte om de formar sig och isf hur mkt.
 
Nu har jag i alla fall fått back on track hjälmen från hööks. Den sitter ganska bra rör sig inget alls då man skakar på huvudet. Dock har jag bandet utspänt så mycket det går och den sitter åt bra runt huvudet. Töjer dom sig något? Den spänner runt huvudet då jag biter ihop tänderna. Undrar även hur högt dom ska sitta i pannan. Min sitter 1-2 fingrar ovanför ögonbrynen och jag tycker stundtals jag ser rolig ut i den, känner inget exakt läge var den bör sitta i pannan så lite olika. Hade velat den satt lägre men vad vet jag.
Jag har en sån hjälm och den spänner inte åt runt huvudet när den sitter bra, så skulle helt klart beställt en större hjälm.
 
Min förra hjälm spände också runt huvudet lite och den har jag trivts bra med vet inte hur det blir med större hjälm heller kan inte ha en som kasar runt hursomhelst.
 
Tycker hjälmen känns bra men den ser inte bra ut då den sitter så högt på huvudet ska prova större hjälm eller så är det så att den inte passar helt enkelt. Undrar bara om man tillverkar en hjälm i storlek 54-58 i samma storlek hur skulle den kunna sitta bra på allas huvuden längdmässigt.
 
Tycker hjälmen känns bra men den ser inte bra ut då den sitter så högt på huvudet ska prova större hjälm eller så är det så att den inte passar helt enkelt. Undrar bara om man tillverkar en hjälm i storlek 54-58 i samma storlek hur skulle den kunna sitta bra på allas huvuden längdmässigt.
Det låter verkligen som att den är för liten om den hamnar så högt upp. Vet inte vad du menar med "längdmässigt" men det är väl därför ratten finns, för att man ska justera i nacken?
 
Det låter verkligen som att den är för liten om den hamnar så högt upp. Vet inte vad du menar med "längdmässigt" men det är väl därför ratten finns, för att man ska justera i nacken?
Ja en större hjälm skulle se bättre ut på huvudet och komma längre ner men den blir då istället för stor runtom. Kanske fel val av hjälm helt enkelt.
 
Jag mitt huvud passar inte heller i BOT hjälmar, men Uvex sitter riktigt bra.
Har du provat någon Uvexhjälm?
Nä har jag inte men kanske nöjer mig med back on trackhjälmen i alla fall den sitter bra och stadigt på huvudet den är typ ett och ett halvt finger ovanför ögonbrynen kanske det inte gör något. Tycker bara då man tittar på bilder av back on trackhjälmar går dom nästan ner över ögonbrynen.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
508
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 355
Senast: MimmiNO
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: malumbub
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp