MalanMjöl

Trådstartare
Börjar bli tid för en ny hjälm, den andra har några år på nacken och luktar inte speciellt fräscht längre.... :angel:

Har haft ett par Champion euro deluxe som jag alltid varit nöjd med. Har provat ventair men tyckte inte alls om hur den satt på huvudet. Såg nu att champion har kommit med en ny model http://www.championhats.co.uk/helmets.html som där också ska vara lite ventilation i (hur mycket detta fungerar kan ju allto diskuteras....) Den är inte vansinningt mycket dyrare än euro modellen så undrar ifall det är någon som har provat en och vet ifall storlekarna och passformen är som i euro eller mer mot ventairen??

Sv: Hjälm

Billigast är att använda sina kasserade underbyxor under hjälmen...:p Minns inte vem det var som gjorde det men det var faktiskt någon som gjorde. Annars kan man ha en vanlig bomullsbandana under.:D

Jag vet, men min hjälm er typ 4 år plus gammal så det känns inte som om bandana hjälper nu längre :p Men i den nya hjälmen skal jag kanske också börja använda en!

haha håller mig nog til bandana....

Jag funderar på att köra den i tvättmaskinen snart, kan inte skada liksom! Men borde å andra sidan nog också införskaffa en ny eftersom den är ganska gammal.

Trosskydd funkar också bra att sätta i hjälmen. Man för bara vara lite försiktig när man tar av den så de inte fastnar i pannan...!:p

Liknande trådar

Utrustning Jag har sökt och hittat en del äldre trådar men det kommer ju nya hjälmar hela tiden (om jag har missat någon hyfsat färsk tråd så säg...
Svar
14
· Visningar
3 759
Senast: Modest
·
Utrustning Börjar bli dags för en ny hjälm för mig, men känner mig lite vilsen bland alla valmöjligheter. Min nuvarande hjälm är från back on...
Svar
15
· Visningar
1 750
Senast: Blyger
·
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem...
2
Svar
26
· Visningar
3 398
Senast: troxel
·
Utrustning Bara måste skaffa mig en ny hjälm nu, min gamla har sagt upp sig long time ago... Behöver alltså en ny! Men det är ju rena djungeln...
Svar
0
· Visningar
715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka