A
amanin
Ja, jag vet att rubriken låter lite skum, men jag är inte på jakt efter en fyrkantig hjälm Utan jag vill ha en hjälm som är lite mer oval... Använder fortfarande min übergamla Olympichjälm sen -94 även fast jag har en knappt använd LAS-hjälm som kostade skjortan på hatthyllan, då den är ruskigt obekväm. Och sen -94 har den hjälmen varit med om en del och börjar bli gaaanska sunkig. Den var ex. en gång i tiden mörkblå men är nu ljusgrå med en touch av brunt(?)
Har provat en hel del hjälmar, men hittar ingen som passar. Jag letar alltså efter en hjälm som passar lite mer ovala huvuden, god ventilation och helst med läderremmar eller annan mjuk knäppning. Och ett bra pris skadar ju inte Så, har ni något märke att rekommendera som passar ovala skallar
Har provat en hel del hjälmar, men hittar ingen som passar. Jag letar alltså efter en hjälm som passar lite mer ovala huvuden, god ventilation och helst med läderremmar eller annan mjuk knäppning. Och ett bra pris skadar ju inte Så, har ni något märke att rekommendera som passar ovala skallar