Hjälp! Tyda analysen?!

P

popeye

Fick anaysen på hö't och ensilaget idag, hästarna får 50/50, totalt 10kg per dag. Jag var tvungen att fota an analysen, då den hade satts upp i stallet. Försökte skriva ner den i datorn men fick inte till det så jag gav upp. Hoppas alla siffror går att se
Bilderna ligger under albumet "analys"
Vore väldigt tacksam för minsta tips/råd. Hur är kvalitén, nåt man ska tänka på? Proteinmängd? Länken
 
Vad jag förstår så är det 3 olika höanalyser på samma lapp. En verkade vara inringad (den översta). Är det den som gäller? I såfall så är kvoten ganska låg (4,5), du behöver alltså ett proteintillskott.

Silaget verkar bättre (5,14) men det väger inte upp proteinet i höet. Det var svårt att se siffrorna på silaget. Stod det 6,9 MJ och 35 protein? Är siffrorna per kg TS eller per kg Foder?

Skriv gärna ned vad din häst äter idag (i kg) och vad den väger.

mvh Jessica
 
Han väger ca 460 kg, äter5 hg hö och 5 hg ensilage, 2kg havre och lite chevinal. Rids varje dag i veckan.
angående ts, ska försöka få reda på det idag!
Tack ändå
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 548
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 619
Senast: mackan
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 839
Senast: kolblakkur
·
Foder & Strö Hej alla kloka bukefalister! Någon som kan hjälpa mej tyda denna analys? Alla andra år har det gått bra men nu känner jag inte igen...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Alfakrulls
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp