HJÄLP! Mineralfoder till unghäst på lösdrift

chilipop

Trådstartare
Jag har långt om länge äntligen fått en höanalys av hösilaget som min unghingst på 8 månader äter av.
Han går på lösdrift med fri tillgång på hösilage och har halm inne i lösdriften som de också äter av. Som tur är är det bra mj/smrp kvot för de små men tyvärr är det sämre med mineralerna :(

Därför behöver jag nu hjälp! Jag kommer att få svårt att övertala Kvinnan som har lösdriften och tar hand om dem dagligen att ge massa småpyts av olika saker. Därför behöver jag nu ett bra mineralfoder som täcker allt och som är smakligt!

Jag vill att det ska vara så fritt från järn som möjligt och enligt pc-horse så behövs det mycket kalcium och fosfor, framförallt kalcium. Sen saknas det framförallt koppar och selen. Om det innehöll lite lysin skulle inte heller skada.

Tacksam för ALLA tips!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 732
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Jag har ett problem. Har en unghäst som blir 2 år i maj, men jag behöver lite hjälp med mineralerna. Hon går på lösdrift med fri...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 486
Senast: mackan
·
Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 784
Senast: Ladybug
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp