Hjääääääälp , De ser ut som min katt har räv-skabb...!!

M

moo_noi

:confused:Hjäälp min katt hon är en långhårig main coon katt.Som boor ute (för det mesta)men går hon ut så blir hon tovigoch när man borstar henne så tar man bort allt hår så det ser ut som hon hra skabb då är jag rädd att nån kan mista sig för att hon har räv- skabb och då kan dom skuta henne nån som vet vad jag kan göra,:confused::confused::(:eek::banana::bump:

Sv: Hjääääääälp , De ser ut som min katt har räv-skabb...!!

Ha halsband på henne?
Varför tar du bort allt hår när du borstar henne? Om man borstar varje dag blir det inga tovor.

Troligtvis...för vem i hela friden skriver skjuta (skuta) och sätter dansande glada smilyes i samma mening ;)

Kan katter få räv Skabb???? Vad gör man då om dom får d????

Ja, men vad jag har förstått så är det ovanligt och katter får inte lika mycket symptom som rävarna. Så troligen är det inte rävskabb här utan nått annat.
Däremot finns det massa andra skabbsorter dom kan ha.

Om detta stämmer, så menar han/hon att det blir kala fläckar efter, när hon borstar och kammar i tovorna, de lossnar i regel från skinnet när de satt sig riktigt fast. Bäst är ju förstås att borsta henne oftare, varje dag, så blir det inga tovor, för visst..... långhåriga katter tovar sig mycket mer när de får gå ute i naturen och får kvistar, barr och gräs i pälsen. Men att skjuta, utan att se bättre efter..... En jägare bör nog se skillnad på en main coon-katt och en räv, även om de kan påminna lite om varandra. / Margaretha

Jag har för mig att rävskabb inte smittar katter eftersom det enbart smittar andra hunddjur. Men det finns säkert andra skabbvarianter som katter kan få.

Katter kan i undantagsfall få rävskabb. Rävskabb har blivit ett problem för lodjursstammen.
PL

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på att några av de duktiga insatta kattmänniskorna på forumet kan tipsa : Jag har en 17 årig senior som jag haft sen han var ett...
2
Svar
39
· Visningar
4 299
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
7 181
Senast: Mumfie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok :eek:....man tycker man kortat stiglädren så att man sitter med knäna under hakan och ridläraren säger åt en korta för dom är för långa...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: cewe
·
Katthälsa Kan började att säga att jag givetvis kommer kontakta veterinär så snart dom har telefontid! Jag har en hankatt på 11 år, har varit...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama