Hitta rätt bett till travare

iliedtoday

Trådstartare
Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han spänd och går med huvudet väldigt högt. Tyvärr får man ju inte tävla dressyr bettlöst och det är något jag gärna gör men hittar vi verkligen inget bett han trivs med ger jag såklart upp det men inte utan att försöka! Jag har bara provat vanligt tredelat tränsbett och skulle gärna vilja ha tips på vilka bett funkat för er med ridtravare med samma problem eftersom att det känns onödigt att köpa massor av olika. Tack i förhand!

Min kallblodstravare hatar delade bett, hon är helt oridbar på dem. Har du provat rakt? Finns massor av modeller och material.

• Gilla
Reactions: Sel
Min kallblodstravare gillade raka bett bäst. Gick fint på nova-bett och kimblewik i ridningen och rakt liverpool i körningen.
Men gäller att ridtravaren är skolad i ridningen på bett också, det är ju generellt inte travare direkt från banan.

Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han spänd och går med huvudet väldigt högt. Tyvärr får man ju inte tävla dressyr bettlöst och det är något jag gärna gör men hittar vi verkligen inget bett han trivs med ger jag såklart upp det men inte utan att försöka! Jag har bara provat vanligt tredelat tränsbett och skulle gärna vilja ha tips på vilka bett funkat för er med ridtravare med samma problem eftersom att det känns onödigt att köpa massor av olika. Tack i förhand!
Blir hästen lika spänd av bett när du tömkör?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 003
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
994
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 053
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka