Hitta ny häst!

alvan

Trådstartare
Då jag precis håller på att bli av med min första egna häst (på pappret) tänker jag genast framåt för att förenkla det lite för mig själv. Hur hittar man en ny häst på bästa sätt? Vilka frågor ställer man till säljare?
Och framförallt; under tiden utan häst, vad gör man ens?? :confused:
Jag kommer kunna spara in minst 55’ på att inte ha stallhyra och foder på ett år. Bara på det. Hahaha. Och det ska självklart investeras i ny pålle när den dyker upp då. :banana:
 
Fundera på vad du vill ha för häst, vad vill du göra med den. På vilken nivå ligger du och till vilken nivå vill du? Vill du mest rida ut i skogen eller träna och tävla? Genom att vara säker på vad man själv behöver/vill ha för häst desto enklare är det att hitta en som passar.
Sen finns det tre alternativ till vad du kan göra utan häst;)
1) Något helt annat, typ resa eller annan hobby. Allt som du tidigare inte hunnit med.
2) försöka utvecklas så mycket som möjlig, rida andras hästar, hitta någon duktig ryttare som du kan hjälpa i utbyte mot träning.
3) Jobba så mycket som möjligt så att du kan köpa ny häst fortare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 882
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Hejsan! Vet inte direkt vad jag vill med denna tråd mer än ventilera och få skriva hur jag känner just nu. Jag kommer låta som...
2
Svar
27
· Visningar
6 174
Senast: Oknytt
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 847
Senast: Trissa
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tamråttor flyttar in
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp