Hitta böckerna/filmer

S

Spider84

Är det någon som vet vart dessa böcker går att få tag på?!

Jag kan inte hitta dem på bokfynd och filmer är ju ännu svårare.

Böcker:
Art du Cheval av D, Diderot
Nuno Olivieras bok (vet inte vad den heter)
Arthur Kottas bok/bäcker (vet inte heller ved den(de heter)
Paul Belasiks bok (vet inte heller vad den heter)
ÄVen Sally Swifts tyska böcker.

Filmer:
Arthur Kottas filmer
Hemplings filmer
Egon von Neindorfs film

Sv: Hitta böckerna/filmer

Eller om ni som kanske har dessa böcker/filmer kan kolla vilket förlag som gjort dem så kan man kanske googla fram det via det.

här en film iallafall

Videos:
The Classical Art of Riding in Modern Dressage Sport, Part 1 Lungeing the Horse, Herr Artur Kottas , First Chief Rider of the Spanish Riding School, Vienna

men hittade ingen utgivar/förlagsuppgift, någon annan kanske kan fylla i med det som saknas

Med Nuno Oliveiras bok antar jag att menar Reflections on Equestrian Art, den finns bla på Hästbokhandeln. Oliveiras övriga böcker finns lättast tillgängliga på tyska, bokus.com har dem.

Vad gäller Belasik och Swift (sv, eng & ty) så finns även de hos bokus.com

:bow:

Så hette den ja. Jag ahr ju läst den, men kunde inte minnas namnet på den!

första tecknet på att du börjar bli gammal och senil :-)

vänta du bara, det blir värre :)

:rofl:

Jag behöver inte vänta. Folk har påstått att jag varit senil i förtid sedan jag var 12år ungefär. :p

Har ett helt hopplöst minne...förutom när det gäller siffror av någon underlig anledning. Och att hitta rätt när jag kör...

Paul Belasik har ju skrivit flera böcker, menar du någon speciell eller bara att du skulle vilja ha någonting av honom överlag? Rekommenderar i så fall The Essential Paul Belasik, tre böcker i en och inte ohyggligt dyrt heller (minns jag inte fel betalade jag ca 350 kr, men jag köpte inte min i Sverige).

Nja jag menade alla hans. Jag ville se vilka han skrivit. Hittade alla på hans hemsida. ;)

Mnementh
:p Du vet hur mitt minne är!

Liknande trådar

• Låst
Ridning Böcker Baucher, Francois : The Man and his Methods, ej på svenska Branderup, Bent : Akademisk Ridkonst Ridning på...
Svar
0
· Visningar
1 829
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama