Hippo Cool

Julle

Trådstartare
Vi har inte fått analysen på hösilaget än och inte börjat fodra med det heller då hästarna fortfarande har massa bete ute. Så detta är ingen foderstatsfråga direkt, utan bara funderingar om olika typer av kraftfoder!!

Men iaf, funderar på att byta Krafft Groov mot Hippo Cool. Min arabtjej är jättepigg och lite svår att bygga muskler på. Innan har jag gett henne Krafft Groov och betfor. I vintras med vårt dåliga hö föll alla hästar ur pang bom och då gav jag även sojamjöl och lucern. Då gick hon upp fint i vikt!!

Men min plan för hösten nu är att ge Hippo Cool (tänkte testa havrefritt) och kornkross istället. Lägga till lucern om det behövs. Och skippa betforn helt. Vad tror ni om det? Uträknat på analysen såklart!! Det är mest kombinationen jag vill ha råd om.

Fördelen blir med att jag kan köpa allt på samma ställe. CityGross har ju bättre priser men de säljer ju inte Krafft.

//Julle

Sv: Hippo Cool

Låter som en bra ide!

Hippo har ju även en som heter HippoGrow Alfa kan ju också vara ett alternativ.

Ok, vad är det för nåt? Höll jag på att säga...:D Vad är det för innehåll och så?

Men havrefritt har jag funderat på länge nu eftersom hon är så pigg. Och på vintarna blir hon tokhet....:p Köpte en säck Grund nu idag, brukar köra med det på somrarna. De ska gå ute september ut om vädret fortsätter såhär, så då kan jag vänja in henne lite succesivt på Hippo Cool.

Kul att det låter som jag har tänkt bra!!:D

(urdrag från hippos hemsida)

HippoGrow Alfa är ett pelleterat färdigfoder med hög andel grönmjöl vilket ger ett högt proteininnehåll av god kvalitet och ett gynnsamt bidrag av fibrer som stimulerar tarmfunktionen. HippoGrow Alfa passar mycket bra till alla hästar som behöver extra protein och är ett umärkt val till ett proteinfattigt grovfoder samt när man vill gynna hästens muskelansättning.

Det låter ju som precis vad jag behöver!!:D Lite beroende på analysen då kanske. Men det är ju bara att vänta och se. Men Hippo får det bli!! Tack för infon!!:bow: Ska med kolla in på deras hemsida!!

jag kommer också prova ett havrefritt foder i år. :) hippo bas, harmoni.

kommer även ha betfor, mineraler och vitaminer upptill :)

Då är vi fler!!:D

Ska som sagt kolla hemsidan och läsa på lite mer!! Men av vad jag har hört så verkar Hippo Cool passa min pålla!! Eller Alfa då.

Jag ger även Tokosel en gång i veckan och i vintras hade jag olja med. Får se om det behövs nu med. Men jag hoppas att det kommer att funka bra att kombinera med Kornkross och ev. lucern!!

Konstigt!! På hemsidan jag hittade fanns inte Hippo Cool med? Men Alfa verkar vara vad jag behöver ändå!!:laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka