S

sazza

Har lite funderingar på vad ni tycker att man ska lägga för hingst på ett sto (Gångartsdiplom)e.Nactus ue:Unikum.

Stoet är ca. 168cm hög och av god modell, präglar sina avkommer genom att nedärva en lätthet hos avkommorna. Har en bra skritt och galopp traven är bra men ingen "WOW".

Har en avkomma efter Solos Carex-03 - Fick gångartsdiplom 9a på typen
och en efter Sanatan 1111 -08. Högstalld och ädel.

Jag söker efter en hingst som kan förbättra framför allt traven och bevara den goda extriören samt att ridbarheten är viktig.

Jag har funderat kring, Breitling TP 1152 då jag finner sandro hit blodet intressant.
Briar, Biggles går bort för min del.

Kom mer än gärna med förslag !

Sv: Hingstval

Jag har själv en Nactusavkomma, tyvärr bara barnet än så länge, men till henne går jag och inbillar mig att hingsten Falsterbo skulle vara kanon. Iallafall som hon ser ut nu.
Annars har det väl sagts att His Highness och Nactus ska vara en fin kombination, kanske att Hampton-Nactus skulle fungera liknande? Damsey verkar också klara dina krav, jag borde nog använda någon av de där hingstarna snart verkar det som ;).
Breitling och även Rolex är två hingstar som jag tycker ser intressanta ut men som jag borde titta närmare på. Ampere tror jag inte heller är tråkigt på ett
Jag tycker det låter som ett kärt besvär att betäcka ett diplomsto e. Nactus.. Hoppas att jag också får göra det en dag ;).
På pappret hade jag tyckt att det kunde vara intressant med Black Coffee, men eftersom jag fortfarande inte vet hur han rör sig så kan jag inte mer än tycka att det hade sett intressant ut på pappret.
Jag gillar stammen på ditt sto, tyvärr är blup inte helt övertygande och hon ligger ganska lågt i mycket. Om man ska ta med den i beräkningen så är galopp och ben något som jag sett till att den tilltänkta hingsten skulle ha bra. Traven kan du lättast rida fram, galoppen vinner du mycket på att ha en bra och bra hållbarhet är ju ovärderlig.
Lycka till!
/U

Sv: Hingstval

Tack för svar !

Här ska det kollas hingstar, iår blir de dock ingen betäckning men alltid lika roligt att vara uppdaterad.

Hänger blup ihop med avkommernas poäng ?

Liknande trådar

Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 195
Senast: Behati
·
Avel Ja snart drar avelssäsongen igång igen och jag behöver lite input till hingstval av detta sto ifall inte vårt förstahandsval blir...
2
Svar
31
· Visningar
5 628
Senast: ann80
·
E
Avel Har till nästa år ett "beställningsföl" undan fullblodssto e. Malvernico xx - Miami Springs xx. Stoet i fråga har myckt bra gångarter...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 039
Senast: Mabuse
·
Avel Hade nån tråd i höstas men har inte kommit fram till så mkt ang hingstval till mitt sto i år. Så nu vill jag ha nya tankar och idéer...
2
Svar
22
· Visningar
2 852
Senast: rebeckasff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka