S
solita_cna
Nu har jag funderat fram och tillbaka och behöver råd. Ska betäcka mitt sto för 1a ggn. Har skrivit lite om henne här förut. e.Bellini-Ciceron-Amadeus. Hon är en ädel modell fast stor, 1.72. Har sett att många Bellini avkommor inte är särskilt stora. Hon är temperamentsfull och jag söker ett bra, lite lugnare temperament. Hennes rörelser är ivriga, ganska luftiga men lite korta. Finrund mjuk galopp. Hoppar ganska ok. Jag söker alltså - bra temp, bra rörelser, ska inte lämna "för stort". De jag fastnat mest för är (dressyr) Bocelli som har en allm mer känd stam - lättsålt? Bra temp, rörelser & är ej så stor och man vet vad han ger (även neg.=stora klumpiga huvuden, stämmer det?) HighlanderHar också det jag söker men .. vad lämnar han, har ingen årgång än, blir han kvar i avel? mm. Lite skral skritt? men väldigt luftiga rörelser i övr. Samt Richfield fördel att man betalar först efter det tagit sig samt levande föl plus att han har det jag söker. Kontentan blev tre helt olika stammar och inte blev det lättare av det!! Kan ngn "bolla tankar" med mig , jag har 10 dgr på mig tills det är dags... beslutsångest.