Hingstförslag-hjälp-bråttom.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lady_bus
  • Startdatum Startdatum
L

lady_bus

Har fått stoet skadat, hon behöver konvalescens. Tanken dyker då upp att betäcka henne i år så får hon den vila hon behöver.
Hon är 162, skm, e Levanthos (Liostro-Cantus-Meteor xx) -Cortez- Utrillo. Plac 1-35 hoppning. Mkt fin hoppteknink och ärlig på hinder, bra galopp men avkomman får gärna ha större register i galoppen.

Söker högställd hingst, inte för lång i ryggen, bra gångarter, bra temperament, lämna stort, samt givetvis välstammad för hoppning och passa hennes linjer.

Hjälp mig.
Tittar själv på Ludwigs Champion, Cartier, Camaro M, Cosmeo, Camargue, Heartbeat, Empire VDL. mfl.

Sv: Hingstförslag-hjälp-bråttom.

Ska du behålla fölet eller ska det säljas?

Jag har i år betäckt med Camaro M. Han har bra statistik på prestationer, han ger större avkommor och hans avkommor är lämpade för hoppning.

*kl*

Visst var det du som köpte Zaras Lady? Har hon skadat sig så illa? :(

Jag skulle inte ta Ludde på henne. Tror det kan bli för grovt, skulle jag ta en Contender-son som finns i Sverige väljer jag Careful före Cartier. Camaro M har aldrig tilltalat mig av någon konstig anledning, trots att jag mer än gärna ser Calido-blod - hmmm, varför inte prova med Calido själv ? Det blir lite intressant linjeavel på Cantus.

Jag känner inte till särskilt mycket om Cosmeo, Heartbeat eller Camargue.

Jag är personligen väldigt förtjust i Empire och hans blod. De ungar jag har sett är högställda och ser lovande ut.

Jag skulle inte ta Ludde på henne. Tror det kan bli för grovt, skulle jag ta en Contender-son som finns i Sverige väljer jag Careful före Cartier. Camaro M har aldrig tilltalat mig av någon konstig anledning, trots att jag mer än gärna ser Calido-blod - hmmm, varför inte prova med Calido själv ? Det blir lite intressant linjeavel på Cantus.

Jag känner inte till särskilt mycket om Cosmeo, Heartbeat eller Camargue.

Jag är personligen väldigt förtjust i Empire och hans blod. De ungar jag har sett är högställda och ser lovande ut.

Cantus har jag blivit starkt avrådd av kunnigt folk att linjeavla på pga benen så det är nog inget man bör chansa på.
Har ju själv Cantus som farfar i mitt nya sto och där föll många intressanta hingstar bla Calido på det.
Benen är inget man vill gambla med.

Ojdå, det visste jag inte om ! :o
Vad hade han för problem med benen ?

Men då går ju även Camaro M bort.

*kl* står för knapplån, frågorna var till trådskaparen...

Ok, Camaro M går bort. Vill ha bättre ben än stoet har. Empire såg jag på ute SM och han var super. Dock är jag lite rädd för att ta honom pga hans storlek. Kanske förvärver han sig högre än vad han själv är?

Usch vad trist, hoppas det löser sig då. Jag stod på samma ställe som Lady när hon var unghäst, därför jag var lite nyfiken.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka