Hingsten Mackay

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Morotsbiten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 362
Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Morotsbiten

Någon som vet någe omdenna hints??... avkommer personliga åsikter osv??

Han är ju sååå snygg :love:

Sv: Hingsten Mackay

Jag tror ingen här (kanske nån enstaka) delar din åsikt om att han är sååå snygg. Han fick ju näst intill pinsamma exteriörpoäng, men färgen är ju rätt ! :angel:

Går du igenom alla icke godkända hingstar och vill höra exakt varför vi inte tycker man ska avla på dem??

Kanske för att de inte är godkända?

/C

Finns en mega tråd om honom redan här på avel. Sök. Då får du också reda på vad vi andra anser om honom och avel med icke godkända hingstar.

shady skrev:
Finns en mega tråd om honom redan här på avel. Sök. Då får du också reda på vad vi andra anser om honom och avel med icke godkända hingstar.

Jag tycker att hon redan nu borde veta vad dom flesta tycker om sådan avel efter sina andra trådar om icke godkända hingstar.

Lägger till en länk till en gammal tråd om Mackay http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=479969&highlight=mackay

Senast ändrad:

Jo man tycker ju det, men det verkar inte som att 25 öringen trillar ner som den skall.

shady skrev:
Jo man tycker ju det, men det verkar inte som att 25 öringen trillar ner som den skall.

Ähh det finns inte ens nåt myntfack att sätta 25 öringen i så det är lönlöst att ens försöka peta in ett.

Har läst igemom den gamla tråden och fick mig ett gott skratt. Satan vad Trassla & Domaren var "på" i den debatten... :rofl:

Cyllene skrev:
Har läst igemom den gamla tråden och fick mig ett gott skratt. Satan vad Trassla & Domaren var "på" i den debatten... :rofl:
Detta är inte den enda tråden dom går ¨på folk men dom vet tydligen bäst om allt och alla!

Ursäkta får man inte fråga om en häst eller?? VART ser du i denna tråd JAG har skrivit att JAG ska avla på han???
Nej just de :smirk:
Om du sätter på glasögonen ska du se att jag bara frågar om lite info om denna hingst.
Jag är intresserad och se om icke godkända hingstar har någon att ta fram garderoben ÄVEN om dom inte är godkända.
Och jag är nyfiken att se hur avkommerna ser ut och blir...
Jag är inte ett dugg intresserad av din åsikt eftersom du inte kan tillföra denna tråd ett skit!!

Jag vill ha svar från de som har sett avkommor och vad de tycker om de

Ursäkta så jävla mkt om man är nyfiken... men det är ju tydligen tabu inom hästvärlden! :crazy:

Nä jag vet jag har sett dom gått på andra och går på personangrepp bara för folk vill avla på en bara avelsvärderad hingst!!

Visst man kan säga sin åsikt det ska amn göra tycker ja.. MEN det ska va respekt me i bilden..De har både dessa tappat för längesedan.. synd för då går det inte att föra en normal diskussion med dom!

Om en säger till mig.. jag ska betäka mitt ardennersto med en islänning skulle jag avråda personen, men jag skulle INTE säga .. FAN är du helt dumihuvudet människa du ska fan inte ha häst.,.

Utan jag skulle säga mer att jag skulle nog avråda dig och varför jag gör det är blablablabl..
Men vill personen promt korsa dessa 2 får hon/han väl göra det... skulle aldrig falla mig in och sjunka så långt som vissa här inne och gå på personangrepp bara för personen vill ha en avkomma efter en icke godkänd häst!
Eller försöka svarta ner och dra lögner om personer.

Men ursäkta så jävla mkt om jag var nyfiken om denna häst ... tabu här inne att vara de tydligen....

Okej den tråden såginte jag..... om du ser den vill du länka den till mig är du snäll???

ja kanske som cortez då som med fick pinsamma poäng på extriören??=)
Dock tyckte iaf JAG att cortez var vacker fast du måste ju tycka han var helt värdelös.. och hans första avkommer som fick gråa papper är väl lika värdelösa då?? ;)

"Ursäkta får man inte fråga om en häst eller?? VART ser du i denna tråd JAG har skrivit att JAG ska avla på han???"

Jag skrev ingenstans om att du skulle avla på honom vad jag kan se?

Jag ver mest nyfiken till varför du är så intresserad av icke godkända hingstar.

Vad gäller tråden Shady syftade till så ligger den som länk här ovan.

Vad gäller Trassla & Domarens åsikter i tråden så tycker jag de gör helt rätt i att ifrågasätta - för uppenbarligen så kunde inte den de diskutera med framföra några vettiga argument utan höll till sist med dem! :smirk:

Vad gäller Cortez så är det ju bara pinsamt att dra upp honom i jämförelse med en hingst som fått 32 p på avelsvärdering!

Mina åsikter. Du får tycka precis vad du vill och fråga precis vad du vill, men skriver du det här på ett öppet forum får du också räkna med att bli ifrågasatt!

/C

Självklart räknar jag med att bli ifrågesatt..MEN på ett trevligt vis INTE bli påhoppad om att vara komplett idiot för jag frågar om en icke godkänd hingst och vill ha lite info om han.

Varför inte säga på ett trevligt vis.
Hej morotsbiten.. jag tycker denna hingts är oerhört ful och skall inte användas för att avla för..DÄRFÖR den inte är godkänd och fått dåliga poäng osv.
Ang hans avkommer vet jag inte så mkt om.. eller angå hans avkommer så tycks dom bli bättre än hans far eller fulare

Det finns ju till och med en avkommor som tävlat svåra klasser har jag läst nu och vissa blir klass 1 eller klass 2 föl...

Klass 2 föl är det mkt gott om även efter briarföl så ;)

Att avla är en chansning även om man väljer en briarföl kan den födas med defekter som gör att man måste avliva den.

Visst ska man avla som uppfödare ska man ju använda det bästa till sina kunder.
Som uppfödare ska amn enligt mig BARA avla på ston som gått MINST LA dressyr hopp bara på de bästa hingstarna
Att rida in ett sto som 3 år köra 3 års test och stoet får bra poäng sitta av och ställa in henne i avel är ENLIGT MIG fel!!
Men de uppfödare som gör det anser jag inte är okunniga och stora puckon!
Men JAG skulel inte göra de
Men till EGET bruk om man bara vill träna/tävla lättare klasser avser JAG att man inte behöver slänga ut 20 tuselnats kronor på världens bästa hopp/dressyrhingst!
Varför sitta på en superhäst med stam och kapacite för de högreklasserana??
DET tycker jag är fel.. de som köper superhäsatr för att bara rida ut i skogen på och skryta om sin vackra välstammade superhäst!!

Det hämnar ju ridsportaveln tycker ja.. nä de hästar som visar att dom kan gå långt ska ut på banorna och visa att sverige är en av världens bästa avelsländer!

Man bara briars avkommer bara går hemma och rids i paddocken får han inga avkommer som visar vad han nedärver.Om ingen åker på 3. års trester, fölmönstringen har man inge nytta av briar i svensk avel!

Visst håller med nu när ajg har läst alla trådar om macksy.. han är inte fin idag som 26 år men å andra sidan 26 åringar brukar kunna se skruttiga ut
Men jag reagerar på det är hur fan kan man använda en så pass gammal häst i avel?? det tar ju på benen att stå och betäcka och det tar på krafterna!

Dessutom är han dyr 5000 ink moms så jag håller med er om att han inte ska avlas på...
JAG skulle inte ta han dock skulle jag INTE kalla de som nu väljer att ta han för idioter!

Ingen får säga något till dig, men du får kalla alla som inte har ett sto som är tävlad LA i avel för idioter och puckon, okunniga och oseriösa.

Inte ens Briar kan väga upp halkassa ston och lämna klass 1 föl.

Varför är det okej att föda upp oäktingar till sig själv att bara luffa i skogen med. Det kostar lika mkt att föda en oäkting som ett föl m gröna papper. Stoet äter lika mkt och kräver lika mkt vård.

De tusenlappar man lägger i språng och dräktighetsavgift är inte så stora när man tänker på resten av kostnaderna. Får du sålt din avkomma som åring, går man mer eller mindre plus minus noll.

Dessutom tycker jag att man ska välja sitt språk på ett öppet forum. Svordomar och annat trams är det inte så många som är intresserade av här.

Fick Cortez 32 p på exteriören? Tvivlar, men det kanske var så.
Sen kan man ju jämföra Cortez avkommor prestationsmässigt med Mackays. Cortez har ju en hel del riktigt bra tävlingshästar efter sig. Vilka avkommor efter Mackay går höga klasser? Alltså högre än LA-MSV?

Visst håller med nu när ajg har läst alla trådar om macksy.. han är inte fin idag som 26 år men å andra sidan 26 åringar brukar kunna se skruttiga ut Men jag reagerar på det är hur fan kan man använda en så pass gammal häst i avel?? det tar ju på benen att stå och betäcka och det tar på krafterna! [/QUOTE skrev:
Han är för gammal att stå på bakbenen några ggr vid 26-års ålder anser du men ditt sto är nu 24, åt och ska betäckas väl iår och därefter vid 25 års ålder föla, du tror inte det är minst lika jobbigt för henne?? eller har det här året en så stor skillnad så din häst är så mycket fräshare än en 26-årig hingst?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 253
Senast: Murray
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de... 2
Svar
32
· Visningar
3 049
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
2 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pysseltråden
  • Sytråden del 4
  • Vilken skärbräda?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka