Hingsten Falsterbo

Sv: Hingsten Falsterbo

Har missat den här tråden.

Falsterbo godkändes inte av ASVH förra året pga bristande resultatrapportering från Tysklands/min sida. För att han skulle godkännas skulle han tävlat minst intermediare, det gjorde han först förra sommaren. Vad vi missade är att rapportera att han tävlade hoppning (upp tom 1,30) som unghäst vilket gjorde att han självklart ligger en bit efter i dressyren.

Jag försökte inte i år igen, även om jag är oerhört imponerad av honom och hans avkommor vill jag ha lite mer statistik/index att kunna visa upp. Dessutom så har vi mycket F-blod i Sverige nu, så jag tror tyvärr inte det skulle löna sig. Kan man sen få tillgång till Florestan himself är det väl ingen som tvekar...

Bifogar lite bilder:

Visning sommaren 2005:

Hingstvisning förra helgen:

2471380220100449241S500x500Q85.jpg

Avkomma e Falsterbo-Davignon-Pik Kör-Effendi

2838778590100449241S500x500Q85.jpg

Fölunge e Falsterbo, tyska fölchampionatet 2006 (minns ej möderne)

Jag har ridit in den svarta ue Davignon. En oerhört trevlig kille med fantastisk ridbarhet från scratch! Falsterbo är känd för att vara tuff, men det är inte de avkommor jag ridit.

Jag har säkret fler bilder någon annanstans. Jag återkommer!

Senast ändrad:

Glömde en sak. Systern Wiona e Weltmeyer går för Kanada, ägs av Leatherdales (ägare till Highness) och de sponsrar kanadensisk landslagsryttare med häst.

Hittade bild på lillkillen Falsterbo -Davignon. Här är han hösten 2005, alltså precis inriden som 2,5-åring. Han står inte så bra och är rätt överbyggd, men av riktigt trevlig modell. Lite svårt att få honom lägre i formen med den nacken, men ser man bilden från i helgen så har han ju utvecklats åt rätt håll även om den är tagem ur lite elak vinkel snett bakifrån!

Har det fötts några Falsterboavkommor i Sverige än? Det är inte lätt att hitta om honom här på Buke när det skrivs så mycket om Falsterbo Horse show..
/U

Ahh, ok, har du någon aning om hur många ston på ett ungefär? Ska bli så himla spännande att se hur han passar de svenska stona!
/U

Vi har haft en Falsterboavkomma i stallet. Falsterbo - Akuut.
Valack född 2004.

Tyvärr hade han problem med mycket hältor att han åkte tillbaka till förra ägaren.

Han verkade dock mycket sen i kroppen tycker jag. Lite tanig och ranglig.

Vi har haft en Falsterboavkomma i stallet. Falsterbo - Akuut.
Valack född 2004.

Tyvärr hade han problem med mycket hältor att han åkte tillbaka till förra ägaren.

Han verkade dock mycket sen i kroppen tycker jag. Lite tanig och ranglig.

Usch så trist, men det är så myckeet som spelar in när det gäller hältor. Hoppas han återhämtar sig och växer i sig.
/U

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 459
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Stora shoppingtråden III