Hingst till sto e.Levantos II

S

Spen

hej!
Slänger ut en ny tråd och hoppas på fantastiska tips ;)

Mitt sto blev betäckt förra året för första gången (hon är född -99), pga en kronisk skada kunde jag inte längre tävla i hoppning och bestämde mig då för att ta föl på henne istället. Jag valde lite av ett "wild card", jag är lite av en gambler haha! Baltimore 1178 föll lotten på och om allt går som det ska så kommer det dimpa ner ett litet föl i mitten av maj. Håller tummarna:laugh:

Nu börjar jag leta hingst igen och bara älskar Parco, Cardento, Cortado mfl. Jag gillar de lite yngre hingstarna, som Cortado t ex, man kan verkligen hitta sjukt fina avkommor till sina äldre favorit-hingstar..
Mitt sto är drygt 1.65, relativt kort rygg, naturlig resning och väl ansatt hals och bog. Hon har mycket motor, är väldigt känslig för hand och skänkel, ganska kort och energisk i sina gångarter, dock storgalopperad och hoppar super. Fina bakben och ett klipp i avstampet som gör henne kvick över hindren. Tävlad upp till 1.30m, men löshoppad hinderstöden ut.

Tips på kul hingstval någon?
Helst inte fryst semin.

/ Hélène

Sv: Hingst till sto e.Levantos II

Jag tror Plot Blue ( bra möderne ( samma som Oklund) men oprövat kort) Kannan, Actionbreaker ( fryst) samt Cohiba ( oprövat kort men har bra konsiliderat möderne)...?

Cento är bra men dyr annars..( fryst tror jag)

Click and cash annars och man skall passa på med honom om man har ett sto som passar och som är kvickt innan han försvinner ur landet. Roffe borde få rida honom men..

Click and cash annars och man skall passa på med honom om man har ett sto som passar och som är kvickt innan han försvinner ur landet. Roffe borde få rida honom men..

KL

Vadå MEN... det bara lyste ju "vill ha" från clinicen. Tänkte faktiskt att det var en rackarns dum ide av Niklas att låna ut Clicken till RGB.. ;)

Ja, jag har försökt att säga det men..Vi får se...Hoppas kan vi ju! ;)

Senast ändrad:

Plot Blue och Cohiba har båda två Pilot i blodet och jag har tävlat en del Pilot-avkommor som inte har hamnat högt upp på min lista ;) Väldigt skarpa individer med låtg tyngdpunkt och knepiga munnar, men som sagt, jag kanske har haft otur bara haha! Annars tycker jag att Cohiba verkar väldigt trevlig. Click and cash har ju ett grymt hopp i sig, men fick anmärkningar på ena bakhasen vid ett test, så då blir jag lite nojig att blanda upp honom med mitt sto som redan har en kronisk hasskada, även o just hennes inte är ärftlig..

Ge mig mer roliga, yngre förslag snälla! Jag är helt ny på bukefalos och tycker det är fantastiskt att få inspiration från er!! Tusen tack :)

Heartbeat, ger trevliga avkommor, som både hoppar och rör sig bra.

Som Furioso rekommenderade tycker även jag Cohiba, tror på den hingsten.

Finns även många trevliga hingstar med contenderblodet.

Heartbeat är väldigt trevlig! Jag gillar även Camargue och Cortado, men det är så svårt att välja och att dessutom välja rätt...
Winningmood och Parco har också toppat önskelistan, lite i dyraste laget, men fantastiska hingstar med häftiga blodslinjer och högt rankade avkommor. Sjukt svårt! Herregud, Baltimore är ju otroligt fin, men hur fölet blir återstår ju att se, även fast jag tror att det kommer bli min framtida stjärna haha!

KL

Vadå MEN... det bara lyste ju "vill ha" från clinicen. Tänkte faktiskt att det var en rackarns dum ide av Niklas att låna ut Clicken till RGB.. ;)

Nja, från säkra källor vill han inte ha Clicken, han tycker hingsten är alldeles för oridbar för hans ålder. Men det går ju att ordna till.

Ja, om det är det enda skälet så går det att fixa till :). Ev är ju oxå Roffe den bästa på det ;)!

Ja, fin hingst och vi i Sverige kommer ev ångra att vi ej använder honom mer sedan när han går vidare...

Just på ett kvickt sto måste han ju vara perfekt! Han ger snygga saker oxå!

Ville ha honom till mitt sto men hon såldes till duktig avlare så skall be henne använda honom då han oxå finns på färskt och hon är gammal ( får förtur till avkommorna om jag vill, vill ha ett sto)..

Liknande trådar

T
Avel Jag vet att jag är väldigt tidigt ute när jag frågar om detta men jag klarar inte vänta. :p Det är nämligen så att jag skal betäcka...
2
Svar
20
· Visningar
2 739
Senast: Gazque
·
T
Avel Planerar att betäcka mitt sto f 2007 nästa år, och har verkligen ingen aning om hingst. Är inte så insatt i avel än, och detta stoet är...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: TuttiFrutti
·
Avel Går i lite betäckningstankar till mitt sto e: Cardento-Gibraltar. Behöver nu er hjälp,då jag själv är dålig på just hopphingstar. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: apocalypse
·
S
Avel Hej! Jag har ett halvblodssto på foder e. Leuthen I-Cordon Bleu-Utrillo som jag skulle vilja betäcka, inte i år men eventuellt nästa...
Svar
19
· Visningar
2 358
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka