Hingst till Dragonsto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pysslan
  • Startdatum Startdatum
P

Pysslan

Så kommer ytterligare en hingsttipstråd:angel:

Skulle vara tacksam om någon har nåt bra tips på passande hingst till ett halvblodssto e. Dragon- Sonny Boy?

Hingsten måste ha bra spermakvalitet och gärna bra temperament.
Helst helsvensk stam. Hopp eller dressyr spelar mindre roll.

Funderar på:

King Louie (inte svensk stam, men ändå)

Ravell

Biggles

Några idéer därute?

Sv: Hingst till Dragonsto

Lambourghini?

Mitt då 17-åriga sto tog sig på första brunsten med honom för två år sen, transportsperma som åkt över 60 mil. Fick ett föl som rör sig riktigt bra, med luft och spänst. Han är lite försiktig till sitt sätt och oerhört lättlärd.

Just det, han finns ju också. Jag har faktiskt longerat honom en gång, han uppförde sig jättefint.

Jag hade ett sto innan som var efter Kaliber - Sonny Boy och lämnade två mycket fina avkommor mer just Lambourghini. Bland annat fuxen i avatar som visserligen bara är knappt ett år på bilden men som idag är en mycket vacker och lätthanterlig fyraåring.

Jag antar att ditt sto är isabellstoet med denna stam, med Ravell har du chansen att få en dubbelgul. Det är ju delade meningar om vad man tycker om denna färg.
Du har ju även Briar, Okeanos, Rambo, Hermes, Damino SD, alla dessa herrar ger ju antingen isabell eller fux med ditt sto.
Kuriosa; morfar Sonny Boy var en ytterst elegant Brabant-son, med en väldigt läcker stam, som fick rycka in för att hjälpa farsan när han fått en infektion och inte kunde få dräktigt under säsongen 1974. Sonny Boy var då en nygodkänd 3-åringen som ägdes av Maud von Rosen, hingsthållaren hade honom att betäcka i kapson, för att spara munnen. De hingststänger som Flyinge vanligen skickade med var ju ganska "hårda". Är det någon som vet vad som hände senare med Sonny Boy?

Så kommer ytterligare en hingsttipstråd:angel:

Skulle vara tacksam om någon har nåt bra tips på passande hingst till ett halvblodssto e. Dragon- Sonny Boy?

Hingsten måste ha bra spermakvalitet och gärna bra temperament.
Helst helsvensk stam. Hopp eller dressyr spelar mindre roll.

Funderar på:

King Louie (inte svensk stam, men ändå)

Ravell

Biggles

Några idéer därute?
Kom att tänka på att De la Gardie borde kunna vara ett alternativ. Är ju dressyrstammad men har gett en hel del hopp ändå. /Camilla

Irco Mena kanske?

Zara här på Buke rider en fin Irco Mena - Dragon, finns flera filmer att se i hennes inlägg, och själv har jag sett 2 andra Irco Mena - Dragon i verkligheten som har varit riktigt, riktigt fina.

Jag har också ett Dragonsto och hon har fått tre föl, ett -05 e: Danzas ett -07 e: Haydn och nu ett i år e: Guido.
Dom är alla fina men Haydn ungen är nog den bästa. Nu har stoet en skada och kommer inte betäckas mer men annars hade jag fortsatt med hingstar med mkt fullblod i.
Mitt sto har fullblodsmöderne och är kvadratisk och lite lågställd men alla avkommorna är bättre i typ.

So What! Lämnar fantastiskt och är svenskstammad.

Annars Hip hop, Irco Mena, Fetcher N, King louie, Cyklon

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Ja, vem ser just DU som den mest kompletta (komplett som i multitalang) halvblodshingsten tillgänglig i svensk avel just nu? (jag vet...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 812
Senast: Görel
·
Avel vad hade ni valt för hingst till mitt sto? vill få fram en häst med bra gångarter och bra temperament. allround häst men med inriktning...
2
Svar
20
· Visningar
3 215
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka