J

Jo_hanna

Jag rider en häst som är slö-pigg. Ute är han lugn som en filbunke, men på bana måste man hela tiden göra förhållningar. Han lyssnar på förhållningarna, men man börjar sakta sakta att själv få dålig sits pga att han blir lite framtung. Och den största nackdelen med min sits är just överkroppen.
Så nu undrar jag om ni kan komma på lite roliga sitsövningar både dressyr och hopp. Tacksam för svar. ;)

Sv: Het/Slö

Centrerad ridning hjälper mot detta. Men du bör nog låna en bok av Sally Swift ( tex boken Centrerad ridning) eller ta en kurs i det. Det lönar sig och man har nytta av det jämt sen, såväl i ridning som utanför stallet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303
Utrustning Hästen är pigg fräsch, i bra kondition och jag har alldeles för dålig broms i terrängen 😅 I dressyren och banhoppningen rider jag på...
Svar
16
· Visningar
1 990
Senast: Aconite
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 221
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama