Hemleverans av hundmat

Thelma

Trådstartare
Vill jag ha. Det är så tråkigt att handla hundmat och det blir ett antal 15 kg´s säckar /år. Har två labbar som äter olika varianter av samma märke. (nutra nuggets)

Har för mig att jag såg annons i hundtidning att det fanns det fodret för hemleverans efter beställning på nätet... men kan inte hitta tidningen + att jag kammar noll när jag söker på nätet.

Någon som vet vilken sida jag pratar om?

Tack på förhand:)

Sv: Hemleverans av hundmat

Jag beställde en ½ pall med mat. Det var nog det bästa jag gjort! Okej. Lite knöligt att få plats med det. Men så himla skönt att bara kunna öppna en ny säck utan att åka och hämta.

Jag vet ett ställe som har hemkörning, men de kör nog bara i Sthlm...

Typiskt.. såg att i stockholm kunde man få "ekoladan.se" oxå. Den VILL jag oxå beställa ju.

Halvpall vore inte dumt.. det skulle väl räcka ett par veckor. Mat ska de ju ha, och nu har vi äntligen hittat ett märke som passar båda kräken.

Labrador... hunden som ökar i vikt bara genom att sniffa på mat.

Jag vet... Roligast är när man får smakpåsar, lilla Fido är kanske kräsen? :p Undra om man kan få taxi att köra ut hundmat? :angel:

Vilka NN ger du?

Lite/senior till stackars 4-åringen som annars går upp i vikt bara av att titta på mat. (min älskade matneurotiker) Sen "ska" den ju innehålla glukosamin oxå...även om det var lite "bluff-varning" på just den punkten såg jag i en tidningsartikel..

Maintenance till 2-åringen..

Dessa två foder kan jag ge rätt "mycket" av (dock ALDRIG tillräckligt enl fyrbeningarna själva), så de får lite bukfylla oxå.

Annars skulle en gratis-fido-påse räcka en månad till Maggie rent näringsmässigt.

Okej... Det är alltid roligt att läsa lite om vad andra Labradorägare tycker om olika foder. Alla andra säger bara att man ska ge mindre mat, men det finns ju en gräns när man faktiskt inte kan ge mindre... Jag hoppas kunna hitta det ultimata fodret en dag :p

Ja.. mindre mat är ju grundregeln... men till slut kommer man till en gräns när samvetet inte mäktar med längre.

Maggie får 1,75 dl / 2 ggr dag.. Fixar inte att ge henne mindre...klarar inte "blicken" hon ger mig... *ångest* Stoppar i henne morötter när det känns som jobbigast. *S*

Shit det är inte mycket. Min hunds halvsyster åt 2+2 dl per dag och tävlade elitlydnad och drog skidor på vintern och löptränade på sommaren... Jag vet att min hund inte är pinnsmal, men... Tja det är väl ett tecken på att även hon är väldigt lättfödd. Men hon är ju inte tjock som en gris. Eller vad säger ni som sett henne? ;) Eller nej, ni som klappat henne :p Hon ser smalare ut än vad hon är *hi hi* Bara hon inte rullar fram så!!

jag skulle oxå vilja ha mat på pall hemma, det hade varit väldigt smidigt.

det borde ju finnas här neråt blekinge/kalmar oxå. Färskfoder vet jag det är hemleverans på men torrisar skulle ja me vilja ha..:)

Tänk om min hund fick veta det.. det skulle krossa hennes hjärta. (mat = kärlek)

Faktum är att hon är extreeeeeemt lättfödd. Behöver bara nosa på maten, så går hon upp i vikt. Skulle jag ge henne ett "normal-foder" skulle hon få ännu mindre.

Gissa om jag blir irriterad på folk i omgivningen som smyger åt henne kakor&bullar i smyg.. de erkänner efteråt, men det GÅR inte att få dem att fatta!! De är ju inte där vid middagsdags och ser hur jag tvingas reducera lite av hennes redan ynkliga giva..

*morr* Pappa ger henne godis när hon bajsat!! Fatta så sjukt! & det är som att tala med en vägg.

Men han är van vid lapphundar, som inte alls lägger på sig lika lätt.

Mina småhundar äter ca 8 dl var, av ett foder som har 22% i råprotein, 11% i råfett och 49 % kolhydrater. Omsättbar energi = 14,3 MJ/Kg.
De större hundarna äter mer och BC-tiken äter högenergifoder.

Har haft labbar tidigare och min sista var -hör och häpna- en svårfödd labbetik :eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka