Helvetes j-la skit!

Kratus

Trådstartare
*mutter* :devil:

Fick brev från vår höleverantör idag, vi får inget HH! :eek:
De har tydligen inte fått in ngnting pga allt regn i södra Sverige. *panik*
Ser likadant ut i norra Tyskland och Storbritannien. :crazy:

Hur sjutton får man tag i hö nu då?

Möjligen att de kan få ut ngt av andra skörden men i dagsläget vet de inte. De vill ha besked om hur vi vill göra innan 24 augusti, vi fick tre alternativ att välja på. :smirk:

Hur är det mer er? Har ngn annan fått veta att ni inte får ngt? Hur kommer ni att lösa det isf? Har ni en plan B?

Sv: Helvetes j-la skit!

Här där jag bor har vi till skillnad mot förra året fått väldigt mycket och bra skörd av grovfoder. Har själv blivit erbjuden att köpa mer än dubbelt av vad jag behöver och till mycket bra pris.

Såätt ut en annons på t ex blocket om att du vill köpa.

Förra årert vad det lilla vi fick dessutom så dåligt analysmässigt att vi köpte tonvis med lucern för att få upp värdena.

Det är helt sjukt så olika det kan bli i samma landsände! Min väns pappa har fått jättefin skörd i år, har gård i Skåne. Men det blir för dyrt att köpa från honom tyvärr och vi måste hämta själva...
10 ton är inte helt lätt att frakta själv. :angel:

Vi har tagit hem ett ganska tveksamt lass från vår vanliga höbonde. Han misssade slog ej i rätt tid och detta är taget sent. Jag har ett par andra på gång som säljer hö slaget innan regnet före midsommar och ev halm. Halmen för 6 kr balen vet ej antal kg och om den är pressad. Höet för 2 kr kg.
Dessutom har jag bokat ensilagebalar så det ska täcka en del av tiden. Vi brukar ge ensilage mitt i vintern. Det är inte helt bra att byta, det är jag medveten om, men vi har en hosthäst och det blir för jobbigt med bara hö. Jag tycker och hoppas att jag har koll på läget. Men jag bor inte riktigt på samma ställe som du. Dessutom blev jag erbjuden att köpa mer hö igår.

Ringde nyss på en annons, verkade ha gott om silage och det verkar bra, men glömde så klart att ställa hälften av de frågor jag tänkt ställa... *suck*

Men iom med att de verkade ha gott om foder så vågade jag mig på att säga att vi skulle återkomma efter helgen. Måste räkna lite, plus att vi måste komma på vart vi ska kunna förvara om vi tar hem 150kgs balar.
Men det verkar iaf lovande. :bump:

Liknande trådar

S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 459
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka