Helig Birma

KisseNova

Trådstartare
Jösses vilka vackra katter, någon som vet vad dom kostar, renrasiga med stamtavla ?

Dessutom har Sverak egna fodervärdskontrakt ? Pratar med en uppfödare som söker fodervärd till sin framtida avelskatt.

Sv: Helig Birma

SVERAK har inte egna fodervärdskontrakt, de får man som uppfödare utforma själv.

Jag föder upp birma, jag tar 7000:- för en kattunge, oavsett om det är till sällskap eller avel/utställning. Köper du birma runt Stockholms-trakten så ligger dom lite lägre i pris, 5000-6000:-, men väljer du en birma från Norge eller Danmark t.ex. så ligger dom på 8000-10000:-.
Jag har katt på foder och har ett långt och utförligt kontrakt med fodervärden, är ingen höjdare på juridiska frågor, men jag tycker absolut att detta kontrakt borde vara juridiskt bindande. Sen har ju olika uppfödare olika typer av kontrakt, så kolla vad just din uppfödare har för kontrakt och kolla upp det hos någon som är bra på juridiska frågor. Lycka till! :)

Tack för svaret, får kanske bli en birma i framtiden. Det är inte längre aktuellt med den katten.

Det blir nog visst en helig birma hit. Ska kika på henne på onsdag . En katthona på foder, med skrivet kontrakt och 2 kullar innan hon blir min.
Bor nära uppfödare så det blir jättebra.

Om du gillar birmor, kika på ragdollen också.

Mammas pojke (8kg):

Photo_48259_554750.jpg

Photo_48259_554755.jpg

Lite dåliga kort. Han har de klarblåaste ögon jag någonsin sett.

*Uppd*

Efter mycket pyssel av tid så kom hon äntligen igår :bump::bump:

Cecilia, en lilamaskad Helig Birma på 7 månader. (Nussikan, det är samma katt vi pratat om hela tiden på pm)

Ska försöka lägga upp kort på henne nästa helg om jag hinner.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
294
Senast: Sassy
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag står inför det angenäma problemet att jag behöver en till katt 😁. Efter att ena katten blev sjuk och inte klarade en operation för...
2
Svar
28
· Visningar
2 395
Senast: Noxos
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama