Hela kudden kvar i ansiktet.

bitta

Trådstartare
Jag är otroligt lat på skönhetsvård och det enda jag ägnar avsevärd tid åt att smörja in är mina hopplösa händer.
Men nu har åldern slagit till på ett högst oangenämt sätt. Får jag kuddmärken på kinden så blir de kvar till lunch. :eek:
Jag tycker inte att det känns som om huden är torr så det är väl själva ¨stunsen¨ som försämrats.
Finns det något som kan hjälpa tror ni?

Jag är otroligt lat på skönhetsvård och det enda jag ägnar avsevärd tid åt att smörja in är mina hopplösa händer.
Men nu har åldern slagit till på ett högst oangenämt sätt. Får jag kuddmärken på kinden så blir de kvar till lunch. :eek:
Jag tycker inte att det känns som om huden är torr så det är väl själva ¨stunsen¨ som försämrats.
Finns det något som kan hjälpa tror ni?

Enkelt. Gå inte upp före lunch!

Massera ansiktet med en mild rengöringskräm, skölj, ansiktsvatten och massera in fuktgivandekräm.
Men du kan ju börja med att bara massera med någon ansiktskräm om du tycker det är tråkigt och se hur det går.
Håller sig kuddmärkena genom det är du nog ett hopplöst fall ;)

Ja, jag är enig! Vatten och fett invärtes för minskad torrhet. Jag har cocos-olja i teet jämt tex. Och så kör jag Hyaluronsyra på samma sätt, utvärtes(serum) och invärtes(gel som jag äter).
Då blir huden liksom plumped, spänstig och återfuktad.
Läser på om hyaluronsyra...

Grunden är jojoba med olivsqualane och den här gången testade jag med en skvätt havtornsolja också. Sedan lite eteriska oljor men de ska man ha en enorm respekt för, de kan göra stor nytta men även stor skada.
Oj, det där låter lite avancerat för mig. Får kolla hos bästa apotekaren om hon har något bra.

Oj, det där låter lite avancerat för mig. Får kolla hos bästa apotekaren om hon har något bra.

Jag har ju fuskat med aromaterapi länge så jag har det mesta hemma. Squalane är fantastiskt men svårare att få tag på i Sverige. Jojoba på egen hand är riktigt bra och relativt lätt att få tag på så testa gärna den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka