Hej dagboken

Status
Stängd för vidare inlägg.
An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag vet att det finns vissa här som kanske vill läsa det.
Men dethär är bara en dagbok heltenkelt. Bara att jag skriver om saker som jag tänker på osv.
Idag är det skit jobbigt. Jag har varit hemma och pysslat med min ponny men jag orkade inte rida.
Jag hatar när det blir såhär så allt blir dåligt på samma gång. Och sen bara går allt snabbare och snabbare rakt neråt i kaos. Så att ALLT blir kaos. Skolan blir kaos "vänner" blir kaos framför allt JAG blir kaos och hela mitt liv iprincip blir kaos. Och jag tappar iprincip allt hopp att det kommer bli bättre nånsin och det har varit fööör jobbigt fööör länge nu och det är den värsta tiden på året. Eller påsken och hösten är lika jobbiga kanske men hösten kommer nog alltid att vara den värsta års tiden på ett sätt.
 

En sak om mig är att jag är helt värde lös med att ha vänner. Jag kan heltenkelt inte ha det. Och väldigt ofta inte ALLTID men ofta så är det "vänner" som kanske inte är så jätte bra förmig eller iallafall inte bara bra.
Och nej ingen är ju BARA bra såklart. Men jag fattar inte varför jag alltid ALLTID hamnar i dom "sämsta" sitationerna eller liksom svåraste.
Så ifall det är massa jobbigt med "vänner" som jag har känt länge så kanske det är enannan "vän" som jag har mera kontakt med och så. Och det kanske ÄR en bra vän på endel sätt men även väldigt stora problem.
Som justnu så ja det är en vän som jag VET att den personen kanske inte är "bra" förmig. Och att den har sagt eller gjort nåt väldigt sårande men sen så är den en väldigt bra vän OCKSÅ. Men jag vet att iprincip alla runt mig tycker att jag INTE ska vara vän med den personen pågrund av vissa saker. Men ifall den är denenda som ihuvud taget vill som "fylla det hålet" ska jag välja INGEN då? Det kanske är det "rätta" valet men jag kan heltenkelt inte tänka så. Utan då väljer jag den "dåliga" vännen o avsett.
 
Senast ändrad:
Vi har "film kväll" så det be tyder att domandra kollar på filmen och jag sitter med telefonen bara för att verkligen in se hur o betydig jag är 🙃
Sådär att denenda som är detminsta intreserad att veta hur det är osv och som vill prata med en som "vän" även är samma som blir sur och säger att man ska dra åt helvete för att man inte KAN komma hem till den bara sådär 🙃 Och sen iggnorerar den en i flera dagar sen heltplötsligt så vill den ha kontakt igen och är en jätte bra vän igen så jag vet inte. Jag är väl heltenkelt lika dum i huvudet somvanligt 🙃 Men det att bli iggnorerad när jag gör "fel" verkar ju vara som det ska vara eller som är normalt iallafall med domflesta "vänner" så jag vet inte det kanske är helt normalt.
Jag saknar min bästa kompis så jävla jävla mycket 😭
 
Det är dendär drunknings känslan igen som jag HATAR. Jag vet varför osv men det är inte mindre jobbigt bara fördet.
Men ja känslan är som att man är på en brygga eller nånting med massa folk. Som är såna man känner så inte helt o kända. Så ramlar man i vattnet eller blir i knuffad och man kan inte komma upp och det är kallt så man kommer frysa ihjäl eller drunkna.
Och alla dom på bryggan bara står och pratar med varandra. Nån kanske kollar lite fort på en sen fort sätter dom bara prata. Fast dom har liv bojar och stegar och alltmöjligt dom skulle kunna fråga ifall man behöver hjälp eller visa att dom såg en. Men såfort man ramlade i vattnet så var det som att man var bort glömd och att det bara var dom på bryggan som fanns och som var viktiga och som räknades. Och mansjälv var bara inget.
 
Idag har varit entill skit dag. Men jag har iallafall varit hemma både igår och idag och pysslat lite med min ponny och jag har världens finaste och bästa hund.
Men förutom det så är detmesta bara JOBBIGT. Jag saknar dendär personen som var i min kropp i somras men jag vet inte vad som hände med henne.
 
Nu ska jag snart ha psykolog prat. Och jag orkar inte ens försöka säga nånting utan jag har redan skrivit en sak som jag kommer ge till henne. Och jag bryr mig inte vad som händer sen men jag an tar att hon kommer försöka att prata om allt och det kommer jag inte att göra.
Det bara är förmycket allt. Förmycket orätt visor förmycket äckel personer förmycket personer som vill trycka ner andra förmycket menings löst förmycket för dommar förmycket skit snack förmycket hemlig heter förmycket minnen förmycket ALLT.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 752
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 898
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 332
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 762
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp