Havre= het häst???

zitasmatte

Trådstartare
Har 2 varmblod. Den ena blir väldigt het om den får mkt havre har jag fått veta av förra fodervärden. Den andra som jag har vet vi inte. Förra ägaren har aldrig gett henne havre så hon vet ej. Jag ger dom bägge havre varje dag men mest som "godis" å för att jag ger dom B vitamin olja. Dom kanske får 5 dl per häst. Jag märker inte av något. Hur mkt tror ni man kan ge dom innan man får en sk het häst?? Kanske svårt att svara på. Sen undrar jag om någon vet hur länge själva näringen från havren sitter i,om man nu så att säga får en het häst.
 
Sv: Havre= het häst???

hej! jag ger mitt halvblod 2kg havre och 4dl betfor samt 0,5kg hestamix, han blir bara het o dryg när han inte tränas ordentligt. men alla hästar är olika endel kan inte äta havre, min grannes travare blir helt knäpp av lite..

men om du ger b-vitamin i flytande form så kan dom bli pigg av det också då det är socker i den flytande :)
 
Sv: Havre= het häst???

det e jätteolika från häst till häst. vi har en som absolut inte kan äta havre. o sen har vi några som kan äta 2kg havre o 2kg mustang active om dagen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 330
Senast: Shixle
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 684
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 850
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp