Hästpass fullblod - eviga frågan

mackan

Trådstartare
Ja jag vet att denna tråd dyker upp ständigt... har dock inte lyckats hitta infon i någon av trådarna just i mitt fall.
Har ett fullblod född 2000, med den ljusgröna boken från Svenska galoppförbundet, rubrik HÄSTPASS.

Vad ska jag (om något) byta det till, och vem byter det åt mig? skickar jag till SGF eller? Anledningen till ytterligare förvirring är att jag läste mig till nånstans att hästar födda 2000 tydligen går på nån annan regel än tidigare födda hästar, lät som jag ev. kommer undan betalning eller ngt sånt. Har försökt läsa mig till vad som gäller på SGRs hemsida men inte lyckats. har inte kommit fram på telefon och existerar under tidspress :) så jag undrar om det finns någon kunnig här som kan tala om vad som gäller.
tacksam - tack :) :bow:

Sv: Hästpass fullblod - eviga frågan

Har oxå ett fullblod med ljusgrön id-handling och passen skall skickas till galoppförbundet. Mitt fullblod är ju född 95 och inte 00 och för 00 och yngre har jag ingen aning om.

Senast ändrad av en moderator:

Jag ringde och de skickade ut nytt pass. Jag behövde inte skicka in mina gamla... märkligt men sant.
Det jag fick komplettera med direkt var ägarbyte. Vi hade inte ändrat det.
Snabbt och smidigt. :)
(Jag ringde Hästsportens hus.)
Hade det varit ett äldre pass så skulle hästen id-kollats av atg-gdk-vet.

Senast ändrad av en moderator:

Har ett fullblod född 2000 fick igår mailsvar fr galoppförbundet . Om det är en svenskfödd häst, regnr som börjar på SWE1000.... gäller följande;

om du står som ägare till hästen skickar in passet för uppdatering så fixar vi det. Bifoga ett följebrev där du skriver att passet ska uppdateras, hästens namn och regnr + din ägarunderskrift /namnförtydligande.

Vi har dock en handläggningstid på ca 8 v. Ta kopior på vaccinationer etc innan du skickar passet. För närvarande tar vi ej betalt för uppdatering av pass.

Är det en utlandsfödd häst får du maila mig igen för då gäller andra regler.
Hoppas det blev klarare för dig det blev det för mig iallafall.

Det var ju verkligen intressant minst sagt... får checka det - tack! :bow:

Tack... har du möjligtvis en mail address till den hjälpsamma person som hjälpte dig, som du kan IM:a mig...? Jag är ägare till hästen per köpe kontrakt givetvis, däremot är ägaren som står på nätet förr-förra ägaren, då hästen fortfarande var galopp häst...kollade tidigare runt ägarbyte osv och fick svaret att det inte var livsviktigt då hästen i fråga väl var såld utanför galopp verksamheten, och att det var därför förr-förra ägaren fortfarande stod kvar utan att det spelade så stor roll... antar dock att detta kan vara en grej

tusen tack :bow: :bow: :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka