Hästinfluensan

Underbar

Trådstartare
Jag vaccionera min ponny den 14/5 första gången mot hästinluensan när ska jag ta andra sprutan om en månad ? Och sen den tredje efter 6 månader ?

Sv: Hästinfluensan

Den andra ska tas inom 4-6 veckor. Hurvida man ska ta en spruta efter 6 månader eller ett år beror lite på vad veterinäen tycker. För tävling så räcker det med ett år. Jag har precis grundvaccinerat min häst och vet sa efter ett år tyckte hon räckte så jag tar det först om ett år.

Liknande trådar

Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
589
Senast: Johannna1
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
793
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka