Min bryr sig inte och har aldrig brytt sig tack och lov. Vi har ridit förbi grannens luftkanon på jordgubbsfälten måååånga gånger när den smällt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min som förra året fick panik av fyrverkerier bryr sig inte mer än lyfter huvudet från marken vid första skottet när vi har lerduveskytte eller ställer in älgstutsan, båda 2 görs hyfsat nära hagarna.Min bryr sig inte och har aldrig brytt sig tack och lov. Vi har ridit förbi grannens luftkanon på jordgubbsfälten måååånga gånger när den smällt.
Min som förra året fick panik av fyrverkerier bryr sig inte mer än lyfter huvudet från marken vid första skottet när vi har lerduveskytte eller ställer in älgstutsan, båda 2 görs hyfsat nära hagarna.
Så hur en häst reagerar vid andra ljud säger inget om hur dom reagerar vid fyrverkerier.
Apropå hundtråden... Hur är era hästar på nyår? Blir de mycket rädda? Och hur mycket skjuts det hos er?
Min H.H är, trots att han i vanliga fall är rätt så stirrig och fnorkig, i stort sett obrydd av nyårsraketer. Visserligen har han mig veterligen aldrig stått närmare än 5 km från några smällare, men han har definitivt sett dem iaf. Men nepp, han verkar inte bry sig nämnvärt om dem, faktiskt.
Sambons holländske halvblod avskyr fyrverkerier och vill helst bara gömma sig, vandrar runt i boxen och är olycklig.
/Lavinia
Tror alla holländska hästar verkligen har fått lära sig vara livrädda för fyrverkerier. Det skjuts helt sjukt mycket överallt och det pågår i flera timmar här. Helt fruktansvärt för alla djur.
Har aldrig upplevt något liknande någonstans i Sverige